Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6625
Komentářů: 2032

Doporučujeme

Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.

Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

Kdy konečně bude linuxový Palm?

Sponzorované odkazy:


Moc se netěšte, poslední zprávy ukazují, že se hned tak nedočkáme. A bohužel to vypadá, že tato smutná zpráva pochází přímo od Palmu. Nejprve si trochu shrňme současnou situaci. Na jedné straně tady máme (nebo spíše nemáme) ALP od společnosti Access a na druhé straně se i Palm, Inc. snaží o linuxový systém pro svoje Trea a Palmy. Jak všichni dobře víme, předchozí věta má výrokovou platnost již několik dlouhých let a z pozice uživatele, který by si přál mít konečně nový mobilní systém se nic podstatného neděje. Občas nějaká ta fáma nebo lehce optimistické prohlášení nějakého CEO. Posunutím slíbeného termínu to většinou končí a nezdá se, že v nejbližším období by se tato neutěšená situace měla změnit. Palm, Inc. předvádí v dějinách mobilit neskutečný úspěch. Na již téměř historickém operačním systému se mu daří každý rok vyprodukovat jeden až dva nové mírně upravené modely a s velkou slávou si tak udržuje pozornost stále ještě nezanedbatelného množství uživatelů.

V poslední době byla trpělivost zájemců udržována pomocí "předpokladu", že nové přístroje s linuxovým OS se objeví na trhu již v roce 2008. Nyní je ovšem takovým nadějím konec. Nedávno totiž vyšel v Guardianu hodně zajímavý článek, ve kterém se mimo jiné uvádí, že na linuxový stroj si budou muset uživatelé počkat minimálně dalších 12 měsíců, ale pravděpodobněji 18 měsíců!

Toto sdělení vyžaduje hodně velkou dávku optimismu na obou stranách. Na straně Palmu, že nepřijde o zákazníky. Na straně zákazníků, že termín nebude opět o nějaký ten rok prodloužen a že v konečném výsledku nepůjde jen o facelift, který jim z uživatelského hlediska nepřinese nic zvláštního. Po veřejné "zabíjačce" Palmu Foleo, může být další vývoj jakýkoli. Jednoho by napadlo, že skalní uživatelé musí svůj systém buď neskutečně milovat nebo musí opravdu hodně nenávidět ten konkurenční. Co si o tom myslíte vy? Jste ochotni čekat minimálně rok a půl na nový systém?

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 19.09, 2007  Autor: Josef Tkáč   Téma: Krátké zprávy
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 4.5
Účastníků: 2

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

Krátké zprávy

"Kdy konečně bude linuxový Palm?" | Přihlásit/Registrovat | 34 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 06:19:38
No jak všichni nadávají na wokna, tak se zdá, že jen wokna umožňují Palmu přežít. Protože bez WM by asi už dávno ztratili možnost nějakým způsobem dávat o sobě vědět. Jako bývalý palmista se slabostí pro PalmOS ovšem musím dodat, že bohužel, bohužel...
Na druhou stranu čekat rok a půl na nový systém je smrtelná rána pro všechny naděje. V překladu a při superdynamickém vývoji mobilit to znamená konec. V té době už bude WM 9.0 úplně někde jinde a představa, že to co už 2 nebo dokonce 3 roky neúspěšně vyvíjejí u Palmu by tomu mohlo konkurovat je směšná. Pohřební píseň Palmu! Z nebe spadne Linux a všechny rázem zachrání od zla z Redmondu? Proboha, vždyť oni jen přeprcovávají jádro a trvá jim to roky! Kašlou na nářky uživatelů, ignorují WiFi atd. A to si dovolím zavěštit, že za rok a půl tady bude 2. generace iPhone a o nějakém Palmu se budou bavit opravdu jen ti největší nadšenci. Taková škoda!


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 07:02:16
 
Palm umřel od nevydařených modelů T5 a TX, poslední dobrý byl T3, všechno co následovalo potom byl už jen nekrolog. Je to velká škoda, ale nemá smysl si nalhávat něco jiného.

Silně mi to připomíná svého času situaci kolem amigy. Také jenom roky slibů a pr keců, ve skutečnosti však k.o. na body.


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 08:47:26
 
Tak TX patří rozhodně mezi ty podařené! Vlastně adekvátní nástupce T3. Ale status legendy se těžko napodobuje (T3, Tréo 650, M515).


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 10:18:20
 
Naprostý souhlas TX byl výborný stroj.


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 11:42:34
 
To je zajímavá myšlenka, že PALM OS drží nad vodou Windows. Asi to tak bude. Díky Windows PALM OS nemůže zahynout. Hlavní výhoda PALM OS GARNET je totiž paradoxně v tom, že se už léta nevyvíjí, všichni programátoři a uživatelé se s Garnetem za ta léta naučili pracovat. Udělat lepší systém, než je Garnet je asi hodně tvrdý oříšek. To je jako vylepšovat Monu Lisu. Já osobně se nijak na nový PALM OS netěším, čím později bude,tím lépe.


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 12:06:55
 
Bohužel se obávám, že vývojáři začnou přecházet k jiným systémům, protože se jim nabídne lepší trh. Už teď je to vidět. Počet nových programů pro WM se s počtem pro PalmOS nedá srovat Stagnu je to. Stčí se podívat na Hnadango nepo Palmgear. Bída. Zahynout může. Nezapomeňte, že se dotahuje Symbinan. WM nemá konkurenci v PalmOS jak se mylně domníváte :o)O stejného klienta se perou PalmOS a Symbian. WM asi nejvíce nebezpečí hrozí od Linuxu, ale to je už dáno historicky. Ad) "Udělat lepší systém, než je Garnet je asi hodně tvrdý oříšek" Výborný vtip, máte v zásobě ještě nějaký? Je mi líto, že už dnes s Vámi nemůžu laškovat na téma skvělého a neporazitelného PalmOS, ale musím do práce.

V něčem máte pravdu. Zbytečný vývoj často pokazí původně skvělý výtrobek. I ta auta jsou dnes samý plast a nevydrží tolik jako starý dobrý trabant, který se dal opravit kdekoli na koleně :o)))


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 16:07:10
 
Počkat, nové programy? Jaké? PIM, Office, slovníky, navigace, vše má jen nové verze a to se dělá napříč platforem. Prorazit s novým programem není vůbec jednoduché, nebo až nemožné. Já jsem na Tréo min za rok nesáhl, měl jsem tam aplikace, které jsem pracně hledal a ladil a pak mi sloužili k 100% spokojenosti, jen jsem občas nahrál novější verzi. Defakto min. rok jsem krom pár dem nějaké hříčky neinstaloval nic nového, nebylo proč. A jestli na WM za tu dobu vzniklo 2x-10x víc programů? No a co, já je nepotřebuji a většina lidí také ne:-)


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 20.09. 2007 - 07:31:13
 
Tys nepochopil tu základní myšlenku - PALM OS není bůhví co, ale WM je katastrofa, která se na nás valí odevšad (teď jsem si koupil navigaci MiO, dlouho jsem nemohl vůbec příjít na to jak se to ovládá, protože jsem nebyl zvyklý na příšerně dlouhé odezvy WM). Zrovna tak by se dalo říct, že drží Windows nad vodou Linux. Je to jako by se všude prodávaly jen postele s nejmodernějšími a nejkompatibilnějšími hřebíky v provedení fakír, na kterých by všichni spali, protože by byly k sehnání jen prostěradla s otvory pro hřebíky. Myslím, že prodavači obyčejných postelí by se nemuseli bát o budoucnost.
Vždy se najde pár lidí, kteří budou raději spát v staré a omšelé prostěradlově nekompatibilní obyčejné posteli, než v moderní posteli s hřebíky a prostěradla už si nějak seženou.


[ Odpovědět ]

Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 1)
Od: peca (peca@email.cz) - Středa, 19.09. 2007 - 07:36:51
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Byl jsem donucen přejít na Windows Mobile 5. Na první pohled bych si neměl na co stěžovat, zařízení dle vlastního výběru platil šéf, jenže efektivita práce s WM5 ve srovnání s PalmOS je je prostě bídná. I po půl roce denního používání je to hrůza.
Základní holý systém je celý "přes ruku". Takový hodně neergonomický. Psát psaním, jak jsem byl zvyklý na palmu prostě nejde, protože jejich idiotský systém neumí všechny potřebné znaky. Takže během psaní je třeba přepínat na klávesnici a některé znaky zadávat z klávesnice.
Tolik vyzdvihovaný multitasking je akorát k vzteku, protože jenom bez užitku obsazuje další a další pamět nově spouštěnými programy, místo aby ty ukončované opravdu ukončil.
Nemůžu si stěžovat na rychlost, 600MHz je 600MHz, ale ty baterky :-) No, dá se to, když si nepoučtím filmy, tak mi stačí spodních 400MHz a při troše snahy bych asi našel i podtaktovátko a baterka už potom něco vydrží.
Jinak nemít teď toho nového Looxe, asi bych si obstaral s

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 08:46:14
 
Nelze než s tebou ohledně ovládání plně souhlasit. Samozřejmě, bude tu někdo křičet, jak je ovládání WM super, ale zkoušela ta osoba někdy vůbec něco jiného?
Mám E-Ten M700 a přes ruku je jak ovládání OS, tak přes druhou ruku hodně nepovedená HW klávesnice.....:-/


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 10:17:38
 
Teda ne že bych zpočátku neměl potíže s přechodem na WM, taky jsem vrčel, ale dnes bych s Vámi rozhodně souhlasit nemohl. V řadě případů je PalmOS příliš primitivní a naopak WM je na tom mnohem lépe po funkční stránce. Ale to by asi bylo na zbytečný flamewar. Nevím s jakými znaky máte potíže, že to musíte kombinovat, ale neznám ve svém okolí nikoho, kdo by neuměl stylusem normálně psát a to česky. Jedna věc je váš zvyk a přizpůsobivost a druhá je to co umožňuje systém. A ten toho teda umožňuje mnohem více. V hlavinkách některých lidí se navíc tyhle věci usadí na historický kontext a to je pak každá podobná diskuze o emocích, resp. pocitech a náladičkách. Na ukončování aplikací například máte stovky manažerů, takže stačí jedno ťuknutí stylusem a je po problému. Nevím k čemu WM využíváte vy, ale mi se snad ještě nikdy nepodařilo takový problém vygenerovat. Pro mě je to hlavně k práci, což obnáší kromě systému, tak 4-5 dalších programů, zbytek jsou pokusy, hry a ptákoviny. Na 400 Mhz fung

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 1)
Od: peca (peca@email.cz) - Středa, 19.09. 2007 - 10:54:03
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ano, na ukončování aplikací mam doinstalovaný prográmek. A právě o tom to je. Proč si má uživatel takovéto problémy řešit sám, proč vůbec musí něco takového řešit.
Kvůli problémům s psaním jsem omezil používání PDA na úplné minimum. Počeštěný je jenom rozpoznávač písma, který mi nevyhovuje, BlocRekognizer, který je hodně podobný grafity česky neumí vůbec. Ale to bych ještě zkousnul, holt se naučím psát jinak :-( Jenže systém neumožňuje napsat znak "_" (musím přepnou na klávesnici) a neumožňuje používat copy&paste psaním (na palmech command+c, x, p), jen jako ctrl+c, x a p, ale na klávesnici.
Takže je hezké, že se na WM dá i psát stylusem, ale používat se to nedá, stejně se musí přepínat na obrázkovou klávesnici. To že se nemůžu trefit na pidiklávesy je opravdu můj problém, ale to že mě OS nutí tuto (pro stěží použitelnou) klávesnici používat je chyba OS.
To že má některá aplikace menu vlevo a jiná vpravo je IMHO taky věc OS. Takže ovládání se potom komplikuje o to,

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 11:32:54
 
Bezva, ale v tom případě prosím porovnávejte co všechno (SW) má každé i to nejhloupější WM zařízení v základě a co tam má PalmOS. Řekl bych, že věta "Proč si má uživatel takovéto problémy řešit sám, proč vůbec musí něco takového řešit." je X krát na straně Palmu, a to nemluvím o nutnosti dovybavení hardware, aby se to vůbec dalo srovnat. Na WM je několik způsobů jak pohodlně zadávat znaky, pokud nemáte sw od Sunnysoftu, můžete se porozhlédnout jinde. Já mám na svém TyTNu počeštěné komplet všechno, takže pokud se E-TEN problému z lokalizací zbavil takto, tak to není primární problém WM, ale výrobce a úpřesto to lze snadno napravit. Jinak spodní podržítko mám na hw klávesnici. :o) Podívám se, jak to je v ostatních způsobech psaní.


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 11:49:30
 
Eh, tak do porovnávání SW v základu bych se radši moc z pozice WM nepouštěl:-) Tam si WM nejsou zrovna moc jistý v kramflecích:-)


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 12:09:47
 
To si snad děláte srandu ne? PPC měly komletní office v základu od svého stvoření. V té době Palm nabízel totéž za hříšné peníze, a to nemluvím o spoustě jiných programů, které jsme musel jako plmista shánět ve free verzi a které WM už mělo standardně ve výbavě.


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 1)
Od: peca (peca@email.cz) - Středa, 19.09. 2007 - 12:25:04
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
A na co jsou ty office v základu WM dobrý? Krom toho, že mi každý otevřený txt chtějí uložit jako DOC? :-)
Na pohodlné čtení jsem si stejně musel najít něco jiného a na psaní budu potřebovat asi taky něco. Ale to mě nepálí, protože moc psát nepotřebuju a od té trošky psaní mě spolehlivě odrazuje nutnost přepínání na SW klavesnici.
Já žádný office nepotřeboval na Palmovi a ani jej nepotřebuji na PocketPC


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 1)
Od: peca (peca@email.cz) - Středa, 19.09. 2007 - 12:52:15
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ta nápověda k psaní je dobrá, ale v tomto konkrétním případě mě napsala, ať si přepnu na klávesnici. Je možné, že to nebylo podtržítko, ale jiný znak, který jsem poměrně často potřeboval, když mě ještě "bavilo" se s psaním na WM prát.

Teď už skoro nepíšu, tak je mi to skoro jedno. Nakonec člověk si zvykne na všecko. Tak jako tak si na pořádné psaní plánuji pořídit HW klávesnici.


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 1)
Od: Kato (vk.kat@post.cz) - Středa, 19.09. 2007 - 11:59:31
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.kato.cz
 
Taky nechci flamovat, ale osobne bych zase radsi v zakladu uplne holy system + at si kazdy doinstaluje co chce (klidne bych vyradil i takove programy, jako je pruzkumnik, office, wmp, kalkulacka - sam bych si je nevybral a dal bych si tam pro me vic vyhovujici alternativu). Stejne jako HTC cpe do zarizeni spoustu "bonusu", kterych se jako prvni snazim zbavit.
Ale s jednim souhlasit musim - graffity na Palmu byla opravdu bezkonkurencni - pritom existuji desitky SIP pro WM, ale nikdo neudela uplne stejnou, jako byla na Palmu - az se tomu sam za ty roky divim. Stacilo by mi pocestit BlockRecognizer. A kdyz uz jsme u toho - Block Recognizer "_" (predpokladam, ze je tim mysleno podtrzitko) samozrejme umi. Staci tuknout jednou kamkoliv na SIP (tzn. je jedno, jestli do casti pro pismena nebo cisla) a pak stylusem tahnout doprava a hned doleva po te same stope zpet do vychozi polohy - a je to - podtrzitko je na svete :) Ostatne je tam celkem pekne udelana nazorna napoveda kresleni znaku

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 1)
Od: peca (peca@email.cz) - Středa, 19.09. 2007 - 12:49:38
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Lokalizace od SunnySoftu. Celkově nic mnoho. Lokalizaci OS nepotřebuji a mám vypnutou. Potřeboval bych lokalizaci block recognizeru a tu AFAIK nikdo nedělá. Navíc dělání českého znaku tak že na jednom místě jej napíšu a na jiném místě udělám nabodeníčko je fakt děsný.

Čeština na Palmy byla dobrá GNUczech od RedGrepu (do OS 3.5), pak (teď si nevzpomenu) snad InterWriter (?) a potom PiLoc.

Ale to je mimo základní celkovou obslužnost OS, kterou já _osobně_ považuji za horší, než na PalmOS 5.0 (výšší verzi jsem snad ani neviděl.

Dodnes vzpomínám na Clié N760C, které bylo promakané i po stránce audio přehrávače, jen tam podělali tu kartu (memory stick :-( ).


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 16:11:09
 
Office na WM je naprosto tristní záležitost, vždyť si ani nepamatuje poslední použitý zoom:-))) O "full screen" radši ani nemluvit....


[ Odpovědět ]

Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 08:52:16
Tak úplně nechápu, proč by měl být současný OS zcela odepsaný, nebo snad bych ho měl neskutečně milovat???
Před lety mi Garnet 5.2 ovládal GSM a PDA, stejně tak mi ho bude ovládat i dnes. Nebo se snad něco změnilo na smyslu používání telefonu, že již nestačí běžná alfanumerická klávesnice na zadávání znaků (tu Garnet samozřejmě umí a nevšiml jsem si, že by ji něco nahradilo). To je jen příklad, umí např. přijmout SMS, tak jako nejmodernější přístroje, atd...
Je mi smutno z toho, jak konzumní společnost a pomatení redaktoři podléhají módě "nových" věcí, kdy se prakticky jedná o přemalované ikony, ale pod tím furt stále ta stejná klávesnice, stejný display ze kterého něco čtu a stejný repráček, který na mě mluví....Nechápu.
Samozřejmě, můžeme tu brečet na 3G, GPS, WiFi apod., tak si prostě musíme vybrat něco jiného. Ale nechápu, proč by tím automaticky nemělo mít něco jiného na trhu....


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 09:39:58
 
TO ci pisete ma svou logiku, ale okolni svet se vyviji a technologie take. Internetove stranky jsou narocnejsi, hovory pres 3G jsou kvalitnejsi. Mohli bychom rici, proc vsichni nejezdime ve Skodovkach 100, kdyz nas vsechny dovezly na misto...


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 09:53:57
 
Tak nevím, jestli to přirovnání bylo úplně na místě, byla by to asi zajímavá diskuse.....:-)
Ale, proč. bych např. měl měnit Tréo 650 (který tedy již nemám) za něco s 3G (t-debil ho rovnou "přeskočil" na 4G, hehe), když mi ho operátor nenabízí, neumím ocenit jeho přednosti, není pokrytí?
To samé náročnější stránky, aby byl net smysluplný na tak malých displejích, je třeba pracovat v textové formě přes proxy, takže náročnost nestoupá, atd...
Prostě nevidím důvod, proč by Garnet neměl být plnohodnotný v dnešní době....


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 20.09. 2007 - 09:55:11
 
Ja ten duvod take nevidim a PalmOS mne 100% vyhovuje.
Bohuzel jeho vyrobce pomalu umira a misto skutecnych cinu na zachranu dela jednu chybu za druhou a neskutecne mlzi. Takze treba Unicodu se temer jiste v PalmOS nedockame a to je to co me nejvic trapi. Jeste pred par lety Unicode nebyl prpoblem, dnes se pouziva mnohem casteji a ja mivam na displeji "rozsypany caj".
Je mne to take lito, ze budu muset prejit na Symbian UIQ, PalmOS mne byl mnohem blizsi, ale je bohuzel bez budoucnosti - diky neschopnym a mozna na likvidaci konkurence pro MS zainteresovanym manazerum spolecnosti Palm - nic jineho v tom neni.
Bylo by krasne, kdyby se u Palmu objevilo neco s Linuxem, ale jak je videt, je to v nedohlednu - a ja verim tomu, ze jeho vedeni na tom uz nema nejmensi zajem.
Takze nejaky SE se Symbianem a k tomu Nokii N800 s Linuxem. To je moje mobilni budoucnost.


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 10:38:20
 
Nevím jestli "pomatení redaktoři podléhají módě nových věcí", ale připadá mi, že některé konzervy by chtěly aby se vývoj zastavil a zcela zjevně část těch konzerv sedí ve správní radě Palmu. Tak za rok dva možná objeví, že to WiFi by mohla být pecka. Reaktoři tady od toho jsou aby nám ty nové věci tlačili, jinak by mohli vyvěsit ceduli "koukněte se sem za 3-4 roky" a jít dělat něco jiného. Drtivá část čtenářů má naštěstí jiný názor než Vy, jinak by tyhle weby ani neexistiovaly. Předpokládám, že asi minimum lidí používá Win 95, které svého času taky mnohým stačily nebo DOS, který mnohým taky stačil a prskyli na těmi barevnými ikonami. Vývoj v mobilitách vypadá asi tak, jak popisují v tom článku. S tím, že konkurenční platforma vypustí ročně minimálně 10 nových strojků a co rok a půl udělá alespoň nějaké vylepšení systému. Pokud jste přesvědčen, že Váš naprosto dokonalý systém Vám vydrží až do důchodu, tak nezbývá, než vám gratulovat. Ušetříte spoustu peněz a pravděpodobně jste ten sprá

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 10:52:16
 
Volba zařízení se odvíjí od potřeby.
Je sice nádherné, že Vámi zmíněné zařízení je doslova "kouzelné" (tak jako mé M700...), ale když pak zjistíte, že elementární funkce, pro které je zařízení navrhnuto (komunikace, ovládání, funkčnost) je naprosto ubita miriádou přívěšků okolo, příp. debilitou výrobce (zde přímo myslím E-Ten) a není pak možné kloudně ani vytočit kontakt, či jednoduše odpovědět na SMS tak zjistíte, že 90% času pracujete kompromisně a 10% si užíváte toho "navíc". Ti, kteří si to uvědomí a dovolí si šáhnout někomu na modlu jsou pak ostatníma zlákanýma barevnýma ikonama nazývány zaostalými, zatímco oni jsou "in".


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 11:39:57
 
A při tom stačí tak málo, prostě najít si aplikaci (mnohdy freeware), která to dokonale řeší. ETeny moc neznám, takže se s Vámi nemohu přít. Možná máte pravdu, protože teď něco psali o vysoké poruchovosti a o zastavení dodávek. Obecně platí, že pokud tady výrobce nemá pobočku, tak na spoustu věcí kašle (lokalizace atd.) U mě je to jinak. Nejvíce využívám PIM (Outlook), Excel, Word, browser, kalkulačku, GPS a počasí. To dělá tak 70% k tomu 2 freewarové aplikace na telefonování (PocketCM a Dialer). To je dalších cca 29% a do toho zbytku se vejde pár pluginů, nějaká ta kalkulačka, prohlížečka obrázků atd. Maximální spokojenost.


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 16:00:19
 
Nojo, sice se asi mohu zařadit mezi dost pokročilé uživatele, ale nemám náladu a čas ladit OS, aby byl použitelný. Navíc jsem toho i poměrně odpůrce, preferuji min. rezidentních procesů (zvyk z Palma) a co nejmenší odklonění od standardu a v základu je WM pro práci s GSM a k tomu přidružených služeb opravdu velice kompromisní.....
Také používám pár aplikací, ale snad v každé je prostě nějaké ale, IM na WM je příšerně pomalý, slovník se hůř ovládá, ergonomie Office je k pláči, v kontaktech se v podstatě nedá pracovat, PIM toho umějí +/- podobně, ale např. nezobrazuje narozeniny a svátky (které ani vůbec neumí), není si v podstatě kam psát jednoduché poznámky jednoduše, atd. atd. Je možné, že mi WM dávají více možností atd., ale já zrovna jako na potvoru patřím mezi tu většinu, která se tímto nechce/neumí/neví zabývat....


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 16:03:02
 
Nesmím opomenout tebou zmíněný web, práce s Operou Mini/Javou na Palmu a na WM je tak totálně jiná, až jsem byl šokovaný, co všechno se dá zkazit. Na WM, pochopitelně.


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 20.09. 2007 - 07:51:49
 
No jen k 3G poznámka - musel jsem 3G na všech svých telefonech vypnout, telefon na kterém 3G nešlo vypnout jsme vyhodili. Nikdo z naší firmy 3G nepoužívá (operátor O2). Takže někdy méně znamená více.


[ Odpovědět ]

Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 12:57:53
Po přečtení komentářů k článku mi nedalo, abych sem nenapsal také komentář. PDA využívám výhradně pracovně, jakožto dalších 30 kolegů z práce. Před nedávnem jsme byli nuceni přejít z Palmu na WM a kdybych to měl ohodnotit, určitě to byl krok zpět. Na WM jsme přešli jen z toho důvodu, že nám Palmy už dosloužily (vyťukaný displej, baterka,...) a bohužel Palm nepřichází na trh s novými PDA (krom komunikátorů). Palm OS se vyznačuje především svojí stabilitou, rychlostí a jednoduchostí - 2,5 roku nám šlapal bez jediného pádu. A WM? Ze zezačátku jsem používaní jsem byl mile překvapený, ale časem jsem došel k závěru, že nejkouzelnější u WM je resetovací tlačítko, které by si zasloužilo svůj program přímo ve WM. Je sice hezké, že v dnešní době existuje nepřeberné množství aplikací, PDA lze hezky "vytunit", ale z praktického hlediska, Palm je Palm. Stabilita Palmu je nepřekonatelná. Možná by v Palmu mohli jít stejnou cestou jako Microsoft, kdy zdokonalují už vyvynutý OS a k tomu jít z trendem a

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 16:45:36
 
Když si to tak vezmu, tak Palm klidně mohl udělat jen facelift PalmOS 5 jako to dělají nějaké skinovací aplikace, tu a tam něco přidat a nazvat to novým OS 6 a trh by to možná vzal jako opravdu nový OS - tak, jak to již pár let dělá Microsoft a mohl by se zachránit. Ale ten kdo to nezná a uvidí, že PalmOS 5 je na všech zařízeních 5let zpátky, tak se toho možná zalekne. Být v Palmu tak něco takového ihned provedu... :)


[ Odpovědět ]
Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 1)
Od: peca (peca@email.cz) - Středa, 19.09. 2007 - 20:15:00
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Na tom možná něco je. Třeba by 100x postupně vylepšený Garnet s číslem verze podle letopočtu opravdu prodával lépe.
Co určitě by IMHO prospělo, to je Wi-Fi. Pokud vím, tak to je pořád velká slabina Palmů.


[ Odpovědět ]

Re: Kdy konečně bude linuxový Palm? (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 19.09. 2007 - 23:24:02
Obávám se, že to už budou dříve veškeré ovladače pro systém opie. Už se těším, až na svém TX budu mít stabilně linux. Garnet je opravdu v současnosti dost muzejní vykopávka.


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.16 sekund