Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6625
Komentářů: 2031

Doporučujeme

Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.

Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod

Sponzorované odkazy:


Nová studie britských výzkumníků pouze potvrdila některé předchozí obdobné výsledky. Týká se to ovšem pouze telefonování a nikoli psaní a čtení SMSek nebo dokonce prohlížení Internetu na mobilu a tak podobně.

Bohužel je celá záležitost s podobnými výzkumy nikoli nepodobná průšvihu s ohýbáním dat o globálním oteplování. Někdo, tj. vláda, radnice nebo nejčastěji různá aktivistická nevládní sdružení (NGO) si zadají studii a většinou jasně naznačí, jaký výsledek si přejí. Jelikož se jedná o placené výzkumy, tak výzkumníci mají tendenci si peníze zasloužit a vědomě nebo minimálně podvědomě ohýbají výsledky i samotnou metodiku tak, aby vyhověla zadání. Říká se tomu Junk Science a na Internetu najdete mnoho příkladů. To zdaleka není jen případ zmíněného průšvihu s falšováním dat o globálním oteplování, ale děje se tak často i v různých politických, zdravotních nebo jiných oblastech, a to velmi zhusta i u nás.

V dopravě, kde existuje silná lobby "zpomalovačů", antimotoristů a podobných čepičářských aktivistů, je situace v tomto ohledu velice zřetelná. Díky tomu vznikají nesmyslné vyhlášky, omezující zákony a hlavně všudypřítomná buzerace na silnicích. Značná část policejního sboru se místo kriminalitě věnuje silničnímu provozu. O nákladech z kapes daňových poplatníků za iluzorní bezpečnost a ideologii monitorování a zpomalování raději nebudeme hovořit. Bylo by to téma na hodně dlouhý článek, kdybychom chtěli popisovat jen to, co se tzv. "dopravním expertům" podařilo prosadit u nás v ČR! Stačí si vzpomenout na masakry chodců na přechodech, po zavedení tzv. "absolutní přednosti chodců" před léty. Dodnes za to nikdo nebyl potrestán a skuteční viníci se ani nehledali. Výpalné, které za levicových vlád vybírali finančně zainteresovaní laseroví měřiči městských policií bylo nakonec rozumně regulováno, protože se prokázalo, že primárně slouží k plnění obecních pokladen. To bylo křiku! A výsledek? Kde jsou tisíce mrtvol, kterými varovaly hysterické scénáře tzv. "dopravních expertů"? Naopak, po odejmutí pravomoci měřit rychlost obecním policiím, se nehodovost i počet smrtelných nehod dokonce snížil! Řeči o prevenci se ukázaly jako účelový blábol a jistě by stálo za pozornost dodatečně zjistit, jak se který "odborník" k této věci tehdy stavěl.

Mnozí řidiči si už ani nevzpomenou, jak krásně se u nás jezdilo před zavedením loupežnického finančně likvidačního bodového systému, bez radarů za každým rohem, bez idiotského snižování rychlosti všude, kde se rychlost snížit dá. Bohužel si zvykáme velmi rychle, na omezení dřívějších svobod a ve jménu falešného mýtu o údajné větší bezpečnosti stále více akceptujeme další a další ukrajování volnosti a zavádění omezení a pochopitelně i restrikcí. To by bylo opravdu na dlouho. Základem ovšem je, že za většinou těchto vesměs nelogických a zbytečných opatření jsou "odborné studie" (Junk Science) a názory většinou samozvaných aktivistických "odborníků" a neskutečné pokrytectví a hloupost médií a novinářů, kteří vytvářejí veřejné mínění na zakázku.

Nejnovější mediální průšvih se týká tříleté studie dvou týmů z Carnegie Mellon University a London School of Economics, kteří analyzovali více než osm miliónů případů autonehod a všech úmrtí na silnicích v osmi amerických státech, a to vždy před a po 21 hodině večerní, kdy operátoři dávají hovory zdarma a lidé prostě více telefonují. Studie jednoznačně prokázala, že nárůst hovorů po 21 hodině se nijak neprojevil v počtu autonehod. Vědci tím byli velmi překvapeni a několikrát vše zkontrolovali. Výsledek je tedy jasný a potvrzuje někdejší studie, které vykazovaly stejný výsledek, ale byly následně přebity "těmi ideologicky správnými" studiemi pokrokověji smýšlejících takyvědců. Trochu to připomíná vynucené opakování hlasování Irska pro Lisabonskou smlouvu. (Budou opakovaně hlasovat tak dlouho, dokud výsledek nebude ANO.)

Dá se tady očekávat, že zpráva, která vyšla i na BBC (viz odkaz níže) bude většinou mainstreamových médií buď ignorována nebo zpochybněna názorem nějakého rádobychytrého šaška, pardon experta. Přesně ve stylu: "Když fakta nepodporují schválenou tezi, tím hůř pro fakta!". Všimněte si, že v médiích názor osloveného (pečlivě vybraného) experta vždy přebije mnohaletou seriózní studii. Podstatné je, že se ani po této zprávě nestane NIC! Fanatičtí zpomalovači a zastánci regulace všeho budou neustále omílat svoje ničím nepodložené nesmysly. Jejich zvrácená logika jim totiž jasně říká, že mobil MUSÍ být příčinou nehod za volantem a HOTOVO! Tečka! Přes to nejede vlak! Nějaká studie na tom nemůže nic změnit. Bude třeba udělat novou studii, potrestat neuvědomělé vědce, vzít jim granty, zašlapat do země a paralelně s tím prosadit ještě za tepla další omezení. Nejlépe zakázat i handsfree a kosmetická zrcátka, protože...

"I kdyby to mělo zachránit jeden jediný život, tak to stojí za to!"

BEZPEČNOST JE PŘECE TO HLAVNÍ!

Zdroj zprávy je zde.

Články na podobné téma:

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 12.08, 2013  Autor: Josef Tkáč   Téma: Názory a polemiky
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 0
Účastníků: 0

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

Názory a polemiky

"Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod" | Přihlásit/Registrovat | 22 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 08:45:40
Jestli tohle bude číst "expert" Huml, tak se z toho posere! :-DD


[ Odpovědět ]

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 08:56:11
Autor to asi schytá, ale já s ním souhlasím. Je sice pravda, že nyní je větší hustota provozu, ale tam kde se za totáče jezdilo 80km/h se dnes jezdí 50Km/hod, auta jsou v otázce bezpečnosti i jízdních vlastností na míle daleko od tehdejších Žigulíků, Trabantů a Škodovek Š100, ale ani tento technicky propastný rozdíl omezovače rychlosti nezastaví. Souhlasím s tím, že je to ideologie a myslím si, že přesně na to západní svět dojede!


[ Odpovědět ]

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 09:16:33
Nepochopím, za co se u nás platí například výzkumný ústav dopravní a co tam ti výzkumníci za ty dlouhé roky užitečného vyzkoumali. A proč mám tuhle úřednickou selanku pro tzv. experty platit ze svých daní. http://www.cdv.cz/, http://www.cspsd.cz/, http://www.ibesip.cz/ atd.


[ Odpovědět ]

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 09:25:52
Lekce ze statistiky: Na nemoci spojené s kouřením zemře v ČR každý rok asi 18.000 lidí. Na dopravní nehody v dlouhodobém průměru kolem 800 až 1200 lidí, takže podstatně méně než desetina. Ovšem buzerace na cestách stojí miliardy v platech pomáhačů a chráničů a jejich vybavení o radarech, kamerách atd ani nemluvě. Jenže možnost buzerovat je tak lákavá, že tomu dávají prioritu. Vyhovuje to policajtům ale i státu (výber pookut, úřední aparát) + dodavatelé těch kamer a radarů si taky přijdou na své. Takže celé je to velký byznys. Na druhou stranu, jak by to vypadalo, kdyby nebuzerovali, bylo by to o moc horší? O kolik? Nebyl by efekt stejný jako po zákazu měření městskými loupežníky?


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 09:30:08
 
Kdesi udělali pokus a odstranili všechny dopravní značky, prý jim tam klesla nehodovost úplně zázračně, protože všichni začali používat mozek, nejezdili automaticky a dávali pozor. Z toho by experta Humla fakt jeblo! A nejen jeho. :-))) Mimochodem v Anglii jsou pravidla velmi přísná. Tady je to ještě pohoda. Zatím...


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 09:35:57
 
vzpomínám na slavnou akci policie, která použila normální civilní auta v zastaveném pruhu k zastavení synka, který si od otce půjčil auto bez jeho vědomí. Výsledek? Hromada nabouraných aut a mrtvý kluk, ale zastavili ho! Experti prohlásili, že policie konala v souladu. Rozkaz˙ ten zněl jasně... Dvě dávky. Služba je služba !


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 13.08. 2013 - 08:40:13
 
Kecy. Kluk bez řidičáku v "ukradeném" autě ujíždějící policii je nebezpečný svému okolí tolik, že JE nutné ho zastavit. Když je to takový debil, že neumí brzdit, tak si Darwina zaslouží.


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 13.08. 2013 - 08:54:12
 
Hovno! Najel bez bouračky skoro 100 km! Kdyby ho nechali, mohl žít a nebylo by z dálnice šrotiště. On se nabourat teoreticky mohl, ale taky nemusel, díky opatření chráničů a bráničů se ta nehoda stala skutečně a ještě ohrozili nic netušící řidiče ostatních vozů a jejich posádky včetně dětí v autech, když z nich záměrně udělali stojící terč. To policejní hovado, které vymyslelo zastavení dálnice, by mělo jít sedět natvrdo!


[ Odpovědět ]

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 09:36:44
No jono, ale výsledky to asi má...

http://www.autosap.cz/sfiles/a1-95.htm#neh5


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 10:26:53
 
To má a díky za ně, ale za jakou cenu? Kolik desítek miliard to stojí? Vkrádá se kacířská myšlenka, že kdyby se místo buzerace ušetřené miliardy daly na vyspravení skutečně nebezpečných míst, jestli by ty výsledky nebyly ještě lepší.


[ Odpovědět ]

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 09:42:04
Záměr omezování je zřejmý. Příprava na konec aut řízených člověkem a nástup google aut řízených počítačem. Když z řízení udělají nudnou, otravnou činnost, tak lidi nakonec ustoupí a začnou kupovat automatická auta v který si budou moci jen sedět, číst Google news nebo střílet ptákama po prasátkách. Zapomeňte na to, že se někdy vrátí svoboda z konce 80 a začátku 90. let.


[ Odpovědět ]

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 10:11:23
Tak logicky MUSÍ, protože se sloutředí na něco jiného než na řízení, že! :-(


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 10:22:57
 
Musí, protože to psali v novinách? :o) Jestli se někdo soustředí na tel. hovor nebo myslí na sousedovic Marušku je úplně stejné, jen nemá mobil u hlavy. Na pozornost to má stejný vliv. Otázkou je, jestli to má vliv na nehodovost, a to prokazatelně nemá. Osobně si myslím, že člověk při telefonování podvědomě sníží rychlost. Je to přirozená automatická reakce. Možná by to chtělo méně štiplavosti v článku, ale v zásadě s ním souhlasím. Stát a EU dnes reguluje už kde co a už to dávno přesáhlo rozumnou míru.


[ Odpovědět ]

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 10:56:41
Přesně tak! Dal jsem si trochu práce se strejdou gůglem a podívejte se jak ti experti pracují!!! Tak tenhle děs vyšel na stránkách Besipu placeného jak jinak než z našich daní...
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/bezpecne-rizeni-vozidla/telefonovani-za-jizdy-je-nebezpecne

a víte z čeho experti vycházeli? Z tohodle:

http://www.novinky.cz/auto/144292-mobil-za-volantem-pry-muze-byt-nebezpecnejsi-nez-alkohol.html

Tak se ohýbá pravda. Vezme se 8 divných chlápků a udělá se "průzkum", z kterého experti citují jak k z bible! :-))))


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 11:00:17
 
Ono to není poprvé, kdy se něco takového neprokázalo...
http://www.autoweb.cz/zakaz-telefonovani-za-volantem-nehody-nesnizil/


[ Odpovědět ]

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 11:07:19
Bože to jsou hovadiny! 1) u nás není trestné telefonování, ale držení mobilu v ruce 2) Naši slavní experti by si užitečnou prací v soukromém sektoru nevydělali a ni na suchý chleba. Kdyby pitomci otestovali jaký vliv na pozornost má uštěkaná manželka na vedlejším sedadle, tak by povolili mobily a zakázali manželkám mluvit. 3) Jádro pudla vidím v tom, že při sportovní jízdě dávám 100% koncentraci řízení. Při vynuceném courání 50kou na krásné rovné silnici, kde by se klidně a bezpečně mohlo jen 80 se logicky přepnu do módu přemýšlení o blbostech a koncentrace jde rapidně dolů. Opadesádkujte celá města a pak se ku*wa divte, že řidiči jsou nepozorní! To je jako se pekelně 100% soustředit na zavazování tkaniček u bot! :o((


[ Odpovědět ]

Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 14:21:01
To je nějaký fór s tou studií - když si přečtu text, tak je to úplná hovadina. Takže oni rozlišovali, jestli narostl počet nehod po 21.hodině a z toho vyvodili výsledky. Hm, to je teda výzkum. taky chce někdy brát tyhle zprávy selským rozumem - ono je výzkum a výzkum, univerzita a univerzita a taky, kdo ho tam dělal. Telefonující řidič je nebezpečný pro svoje okolí, to se dokázalo milionkrát. Takové řidiče poznám okamžitě - je to naprosto patrné z jejich jízdy. Nechci tady moralizovat, ale rozhodně jsem pro zákaz volání za volantem. Nejvíc mě dostane, když má někdo auto za 2 miliony a není schopen si do něj pořídit handsfree.


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 14:51:18
 
To se dokázalo milionkrát??? Kde se to "dokázalo"? V účelových zmanipulovaných studiích, o kterých píše článek? Ta univerzitní studie naopak na šla správně. Pokud po 21 hodině, kdy se volá zdarma prudce naroste počet hovorů a nezvýší se vůbec počet nehod, tak nebezpečnost volání jsou jen propagandistické kecy! A opět zkoumáno 8 milionů nehod ve třech letech, ale jednoduš se to shodí tím, že to "to se dokázalo milionkrát"! Neuvěřitelné. Maximálně se dokjazovalo, že volání má vliv na pozornost, stejně jako přemýšlení nebo povídání se spolujezdcem, ale z ničeho nevyplývá, že by volání bylo nebezpečnější než hádka z manželkou, jak tady někdo uvedl.


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 15:03:56
 
Použitá logika je naprosto v pořádku, pokud se zvýší počet hovorů a lineárně se nezvýší počet nehod, tak telefonování za volantem na to nemůže mít sebemenší vliv.


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 19:52:42
 
Hm,takže většina lidí celý den čeká,až bude moct večer telefonovat levněji,vezme auto a drandi po městě a vesele telefonuje.


[ Odpovědět ]
Re: Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 12.08. 2013 - 15:30:49
 
tříletá práce k hovnu, český génius to vyhodnotil ve 3. větách. Gratuluji! :-D


[ Odpovědět ]

Parting And Grooving Inserts (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 03.04. 2023 - 03:38:45
products are cute. tungsten carbide inserts We are glad to give you the Surface Milling Inserts opportunity to Buy http://web5.blog.jp/ [web5.blog.jp] product best http://standard.ldblog.jp/ [standard.ldblog.jp] carbide inserts for a very grooving inserts manufacturers accessible price.We only sell http://good-deed.blog.jp/ [good-deed.blog.jp] first-class product tungsten honing that are special inserts carefully sourced http://say-good.blog.jp/ [say-good

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.22 sekund