Produkt dne

Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6171
Komentářů: 1087

Doporučujeme

Pořiďte kvalitní repasované PC a šetřete chytře.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla

Sponzorované odkazy:


Sailfish OS je exzaměstnanecký truc projekt založený na MeeGo od společnosti NOKIA. Bývalí zaměstnanci si mysleli, že to dokáží lépe a po cca rok a půl trvajícím vývoji představili svůj produkt.

MeeGo byl linuxový systém, kterým původně NOKIA chtěla v roce 2011 nahradit stárnoucí Symbian. Nakonec se systém neprosadil a firma se začala orientovat na Windows Phone. Dnes je Nokia v pozici 90% lídra platformy, vyrábí mobily s bezkonkurenčními vlastnostmi i vlastní software a nedávno proběhla akvizice Microsoftem. Pravidelní čtenáři Palmserveru toto všechno jistě ví z předchozích článků. O aktivitě bývalých zaměstnanců jsme psali asi před rokem a půl v článku Bývalí zaměstnanci Nokie připravují mobil s MeeGo! a také později jsme se tomuto tématu občas věnovali. Naposledy to byla ukázka nového systému Sailfish OS. Nyní byl oficiálně představen veřejnosti první model Jolla...

Bohužel se naplnily spíše naše skeptické předpovědi než fantazie nostalgických fanoušků modelu Nokia N9. Jolla je velká, tlustá a v otázce aplikací spoléhá hlavně na svůj emulátor Androidu. Dětské nemoci se projevují také v rychlosti, a to podle níže uvedené recenze nikoli nezanedbatelně. Základní výbavu tvoří 1.4GHz dual-core Snapdragon 400 (MSM8930), 1 GB RAM, 16 GB úložného prostoru (rozšiřitelná), 4,5-palcový, 960x540 (QHD) IPS LCD displej, 8 megapixelový zadní kamera a 2mpx webkamery. Má NFC, 2.100mAh baterii, microUSB a slot pro microSD karty. Hmotnost je 141 gramů. Displej má ochranné sklo Gorilla Glass 2. Celá výbava odpovídá nižším až středním modelům s Androidem. Bohužel i v tom je skryt problém.

Neexistuje totiž dostatečně rozumný důvod, proč si takový "alternativní" mobil koupit, když na trhu jsou desítky, ne-li stovky modelů s Androidem. Proč svoje peníze investovat do něčeho takového, jako je Jolla? Z nostalgie po N9? Nebo z víry, že tento systém přežije a jednou začne konkurovat Androidu? Protože má jiné uživatelské rozhraní, které lze stejně i na běžném Androidu nahradit za jiné? Jaké má Jolla výhody oproti mnoha jiným modelům? Skupina lidí si možná splnila svůj sen a nechala si vyrobit model, podle svých představ. Pravděpodobně již během procesu výroby pochopili, co jsou to kompromisy a kde jsou limity možností malé firmy, která si nemůže dovolit investice do vývoje hardwarových vychytávek. MeeGo je mrtvý systém a Sailfish OS je něco jako zombie - "neživý". S největší pravděpodobností firma vydá jeden nebo dva další pokusy a zanikne nebo v lepším případě začne vyrábět vlastní Androidy a postavit se desítkám výrobců z Asie, kteří paběrkují za několika giganty typu Samsung, LG, Sony, HTC a tak podobně...

Recenze s fotogalerií je zde.

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 02.12, 2013  Autor: Jan Novotný   Téma: Názory a polemiky
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 2.33
Účastníků: 3

Povedený

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

Názory a polemiky

"První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla" | Přihlásit/Registrovat | 76 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:06:10
Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu? Mají mobil, který je pomalý, vybavený jako lowend , appky tahá přes nějaký dalvik emulátor a chtějí za to přes 10 klacků? Někdo se musel tiše zbláznit. Když se podívám na Huawei P6 nebo něco z horních příček Xiaomi, tak za stejné peníze dostanu řádově větší nášup výkonu, designu i bezproblémovosti.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:15:15
 
Prý 399 Euro! Šílené! Za co proboha? 8-o


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:22:38
 
Další co kouká jen na HW. Co je mi platný nadupaný HW s OS co je naprd? Ale chápu. Dokud člověk nepozná, že existuje i něco lepšího, tak je velice spokojen s tím málem co má. :)


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 16:07:10
 
V čem je android naprd a v čem je ta tvoje Jolla lepší? Co umí více než Android, kromě toho, že je pomalejší než ten Android? Viděl jsem video Sailfish a že by to se mnou praštilo o zem zrovna říci nemohu :-)


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 17:31:44
 
Pusť si ten Android na stejným HW a uvidíš. :) Rozhodně tohle není pomalejší. Ta nativní část. A já nejsem příznivec nabubřování výkonu a baterek jako řešení neoptimalizovaného kódu. Bohužel ve chvíli, kdy HW stojí míň než práce programátorů, je to používané cesta. Že to umí pustit Android aplikace - můžeme ignorovat. To je tam navíc a není to cílem. Ostatně nezapadnou do UI. Android aplikace jsou tak hlavně pro hry a app chybějící v nativním podání .. např. malé české app. Ty hlavní běžné jsou/budou přítomny nativně.

Android neumí to, na co jsem si zvykl na N9. Rychlejší ovládání, rychlejší přístup k informacím ze sociálních sítí a RSS, unifikované místo pro SMS a IM, multitasking -Android je jak Win3.1.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 18:42:42
 
Ano, není to nejlevnější, ale holt při 100tisíc kusů vyrobené sérii jde cena nahoru.

Za tu desítku sice můžu rovnou koupit i Z10, ale ja na mne moc uzavřená.

Samozřejmě, že bych si mohl počkat, až vyjdou obrazy pro různé jiné Android founy. Jenže mně se hnusí oblé plasťáky (HTC, Samsung,..). Lumie nejsou droidí, takže zbývají asi jen Sony. Jenže solidní foun o moc levněji nepřijde a budu mít totálně nesuportovanou kombinaci, kde cokoli bude řešit jen těch pár lidií, co připravili image. Ta adaptace na HW nemusí být 100%. A nehodlám se vůbec bavit o čistě asijských kšuntech.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:03:38
 
Huawei Ascend P6 je dost hranatý a mnohem lepším harwdare. to by mohlo být řešení?


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:25:15
 
Jo, ten by se mi líbil. :) Má sice menší vnitřní paměť, ale na N9 mám pro OS+aplikace 4,5GB a jejich data 2GB .. stačí v pohodě. Má lepší displej, větší RAM (dobré pro multitask) a quadcore je skoro až zbytečné.

Jen to Huawei mi tam trochu vadí. :)
A samozřejmě si ho nerozšířím o komfortní HW keyb .. :(


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 20:46:30
 
Taky po něm pokukuju. Už se vleze pod 10K


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:20:15
 
Nepochopil. Kdo chce Android, ať si koupí Android a tohle necha bez povšimnoutí. Toto není foun, co se snaží být dalším androidem. Kromě Android app to bude schopné pouštět i Tizen app. Prostě 3v1.

Jsou lidi co nechtějí Android kšunt. To, že se tam dají spustit Android aplikace je MOŽNOST. Využít ji nemusím. Možná ano .. jen kvůli CZ MHD a bankovní app, vlastnici dat vydají app jen pro iOS+Android a šmytec. Vše ostatní mám na N9 nativní a počítám s tím, že tomu tak bude i na Jolla (portovat N9 apps není problem). Než tomu tak bude, dá se z nouze použít Android appka..


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:57:16
 
android šunt, ale vy bste bez vašeho nešut si bez androidích app ani neuprdli, protože by to už nekupoval vůbec nikdo. Nativní? Všechno? Geniální! A ten blbec Google se sere s milionem aplikací! :-)))))


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 17:40:12
 
Jasně. Milion aplikací. Pak to projede nějaká univerzita a zjistí, že 40% app jsou jiné app, jen přebalené s přidáním reklamy. Google ani nezjišťuje, jestli tomu tak je. Dál halda z těch app vlastne nejsou app ale jen zobrazovač konkrétních mobilních stránek webu. Atd, atp.

Netušíte zřejmě, z jakého systému toto vychází, jinak byste nepsal takové nesmysle. Tento foun nemá za cíl být dalším droidem. Opravdu ne. Je to následník Nokia N9, základ v týmou jsou stejní vývojáři.

Na N9 bylo opravdových aplikací jen cca 2000, zbytek byly srajdy vytvořené pomocí OVI wizardu jako prohlížeče RSS, blogu, apod. V těch 2000 opravdových aplikacích mám vše co potřebuji. Všechny běžné sociální sítě, utility apod. N9 staví na linuxu (opravdově, ne jen kernel+drivers jako Android). Vývojáři jsou zvyklí pracovat společně na jednom projektu. Takže 100 lidí neudělá 100 aplikací jako je zvykem u ostatních platforem. Z tohoto množství vyjde 1-2 app, které jsou ale na lepší úrovn

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 18:27:42
 
Navíc u aplikací psaných jedním vývojářem (většinu studentem) vám docela hrozí, že se v osobním životě posune dál a vykašle se na to. A ta jeho uzavřená jednočlověková app zamrzne a nikdo na ní nepokračuje, Takže musíte najít jinou podobnou app se stejným rizikem. A když vás baví takhle skákat v milionu app .. to je vaše volba.. mně by to vadilo.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:05:22
 
koukám, že všichni jsou blbou cestou. Ideál je do 2000 app max., jinak honem zrušit :-))) Tede s Tebou je ale sranda :-)


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:27:00
 
Je to můj subjektivní úhel pohledu, ty máš informaci a dál je to na tobě .. Jestli ti nevadí to co vadí mně, tak jsi happy .. :)
A prosil bych nepodsouvat něco co jsem nenapsal.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:32:08
 
Navíc jsi nepochopil co píšu. Že na N9 bylo jen 2000 opravdových aplikací píšu, protože tam samozřejmě bylo aplikací desítky tisíc .. ale drtivá většina byla úplně o ničem. Jen těch 2000 byly opravdové app a ne generické hovadiny. Podobně jako u Android v řádově jiných číslech, ale poměr bude podobný.

A ktomu je tam ta věc s uzavřenými app za kterými stojí jeden člověk. Což pro mne problém je. Pro ostatní asi ne. :)


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:34:22
 
A taky jsem chtěl ozřejmit, že na té platformě je jiný zvyk vývoje apliakací, takže se to nedá srovnávat s iOS, Android a MSWP. kde kdejaký jeden udělá app. :)

Netušil jsem, že to musím polopaticky jednodušeji zopakovat..


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:45:46
 
A co kdybysme šli rozebírat těch 40% Android aplikací, které jsou ukradené nic netušícím autorům, přebalené s reklamou a vydány někým jiným ? To by bylo zajímavější ne ? :)


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:32:13
 
Mimochodem .. tady někdo neví, že "nějaký dalvik emulátor" je defakto ten samý dalvik runtime, který je v Android 4.2. Nebo dokonce neví, že ten Java runtime Androidu se jmenuje Dalvik ?!?

No hlavně je důležité si plivnout, byť se ztrapním, protože vím prd ? LOL

PS: když na ty zmíněné HW dostanu ten SailfishOS, tak mne taky začnou zajímat. Ale s Andridem jsou to zase jen další droid šunty bez použití pro mne.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 16:04:54
 
Otázkou je, jestli 10 podobných lidí, uživí nového tygra mezi platformami. O podobné se pokouší Firefox OS, takže vás bude možná jen 5 :-)


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 17:46:39
 
Přečti si i zbytek reakcí a pochopíš, že Jolla na to jde trochu jinak. Vůbec nemá smysl přemýšlet co se stane a konstruovat běžnou cestu běžného výrobce founů.

Já sám zatím nevím přesně jak se "chtějí uživit". Každopádně nechtějí být výrobcem founů a nebudou svůj OS ani prodávat, ten dají výrobním integrátorům zdarma. Většina výrobců Android founů che mít ještě nějakou druhou platformu (WP jaksi okáale ignorují). HTC přešlapuje mezi FFOS,ubuntu a něčím vlastním .. Samsung cosi pigluje na Tizen .. LG a další podobné firmičky taky po něčem koukají. Asijský trh by se rád zbavil USA výrobků. Takže bych se vůbec nedivil, kdyby po tom některý z nich sáhl. A navíc je tu ta věc s čínským trhem, tam klidně můžou Androidu sebrat půlku trhu velice brzo ..


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:43:57
 
No já mám docela dost výhradu proti webovým aplikacím, které nepočítám mezi aplikace. Takže FF-OS a Tizen opravdu neee .. :)


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:11:35
Souhlas. Tohle se bude výborně vyjímat v nabídce operátorů hned vedle BlackBerry Z10.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:26:11
 
Bohužel Z10 je 100x lepší než všechny droidí founy dohromady.
Ale je vidět, že český divák TVn@ha je velice nenáročný a dá na barvičky a tupou jednoduchost. Navíc je línej si zvyknout na něco jiného, byť by to bylo lepší.
Ale to je jejich věc, ne moje. Já umím používat vlastní názor/mozek.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 17:15:56
 
v čem KONKRETNĚ to jako má být lepší? Dal jsem si práci a málem se unudil u dvou videí, ale ten proklamovaný zázrak slova "lepší" jsem přes úpornou snahu nezaznamenal. A tak jsem se snažil!


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 17:56:31
 
Rychlý nástřel HUB, pracovní/soukromý profil .. stačí ?
Jasně, pro mladé cápky co ještě nepracujou či nepoužívají ten mobil i pro práci .. je to šumafuk ..

Hele, já nechci generalizovat (ani to nemám rád). Nechci debilně tvrdit: "je to úžasný, přijměte ten fakt nebo jste blbci". Blbost. Každý má jiné potřeby a spoustu věcí začneme požadovat teprve až potom, co zjistíme, že existují a přináší nám nějaký užitek.
Ale když někdo generalizuje (tzn. podává svůj subjektivní názor jako objektivní názor všech), tak se ozvu a řeknu pohled z druhé strany. :)

To, že někdo nevidí v něčem smysl, neznamená, že tam není. Prostě to buď vůbec nepotřebuje nebo to nepochopil. Po zkušenostech s tablety, kdy na začátku každý tvrdil, že to absolutně k ničemu není .. a dnes ho má většina z nich .. byl bych opatrnější s úsudkem o věci, o které nevím zhola nic .. :)

Tragédií našich zpravodajských serverů je to, že napíšou třetinu, další třetina je i

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 18:30:48
 
Souhlasím s tím, Z10 nemá význam pro toho, kdo nevyužije její možnosti. Pak mu stačí Android na voice/sms+IM/FB a hry ..

Stejně jako lidi, kteří jen volají a píšou SMS nepotřebují smartfouny a je to podle nich hovadina k ničemu. Pro ně.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:40:32
 
Aneb, znamená-li pro někoho "Smartpone=Volání+SMS/IM+FB+Hry", tak mu stačí cokoli. Já prostě chci trochu víc. :)


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:14:40
Neznalost dává člověku spoustu prostoru uvažovat směrem byť mimo mísu, ale pro něj srozumitelným. Stejně jako všichni tvrdili, že tablet k ničemu není a já jsem po něm již 5 roků toužil a teď ho mají skoro všichni ..

Stejně tak nemohou pochopit, čím je ten systém zajímavý, čím se liší od ostatních. Používám 2 roky N9. Kašlu na krásu a barevnost, důležitá je pro mne ergonomie. Ovládání a přístupu k informacím. SWIPE ovládání, Unified messaging centre a EventScreen prostě jiný mobilní systém nemá. Pravda, některé věci už okopírovalo BB10. Takže kdyby nebyla Jolla, šel bych do BB-Z10. Ale ta je na mne příliš uzavřená. I když její dual profil se mi moc líbí. :)

N9 byla zabita z politických důvod, ne technických. Nešlo o záchranu Nokia ale o záchranu MS-WP. N9 byla oficiálně hozena přes palubu ještě před uvedením na trh. Dostala jen 3 update s opravami nejhorších chyb a nedodělků. Přesto mi poskytuje i dnes stále víc než WP8. Smutné.

Další nez

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 15:55:35
 
BB okopírovalo Jola ! Tak tohle mě dostalo! :o))))))))))))))))))))


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 17:58:47
 
BB okopírovalo věci z N9 Meego-Harmattan: SWIPE ovládání, HUB, mulitask.

Nauč se číst! Nepsal jsem, že kopírují Jolla. I když, vzhledem k tomu, že za vývojem SailfishOS jsou ti samí lidé, co vyvinuli Maemo a pak Meego do N9, dá se to klidně podat i tak.


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 18:23:43
 
Mně zase vždy dostane, když lidi neumí číst a pak se k tomu s velkou pompou přiznají. No je to vaše ostuda, ne moje .. :)


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 16:00:18
 
Úplně Ti rozumím. Proto jsem si koupil iPhone a nemusím čekat 3 roky na nějakou kopii zastarelé N9, což je navenek špatná kopie iPhone a uvnitř ještě horší kopie Androidu :-)))


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 18:12:31
 
Správně. Pokud si koupíš iPhone, jseš s ním spokojen a nevykřikuješ "objektivní" chytrosti na adresu ostatních OS .. tak to má být.

Já jen reaguji na ty, co o jiných systémech vykřikují "to je hovadina, hned to umře" a při tom je to jejich subjektivní názor. Občas si říkám, kde sakra lidi berou tu drzost si myslet, že jejich názor je ten jediný správný. :)

iPhone byl první touch smartphone a v podstatě všechny další jsou jeho kopie, s tím moc nenaděláme. S tím vnitřkem jako kopie Androidu jsi se dost sekl. Vyhoďme tu MOŽNOST spouštět Android app .. a máte cosi, co s androidem nemá společného skoro nic.

Ta možnost spouštět Android (a Tizen) aplikace je podobná tomu jako možnost spouštět Windows aplikace pod Wine na Linuxu či MacOSX. Tzn. že se tím nedají řešit žádná systémová rozšíření. Prostě jen appky typu gamesa či klient do banky, mhd jízdní řády.

Kdyby to umělo spouštět appky z WP8, taky by všichni říkali, že to je divn

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 20:16:35
 
Protože vzhled HW je evidentně jiný než iOS, asi máte na mysli "ambience". Tu Jolla předvedla někdy na jaře (včetně ostatního vzhledu), na podzim to bylo v iOS .. tak kdo je čí kopie ??


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 20:24:19
 
Na tom je přesně vidět neznalost lidí .. viz Ambience
- Jolla něco předvede na jaře (kdo se o ni moc nezajímá, ten to neví)
- na podzim s tím vyleze iOS7
- když to (konečně in public) předvede Jolla na uvedení founu,
lidé neznalí věci tvrdí, že to Jolla okopírovala z iOS7. LOL

Stejný případ je ovládání + HUB + multitask obrazovka na BB10. Pěkně oprásknuté z N9, kterou halda lidí vůbec nezná. Když s tím pak později vyjde Jolla (jediný právoplatný následovník N9) neznalci tvrdí, že tyto funkce přebrala od BB10. LOL na kvadrát ..


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 16:01:55
 
Příteli, tož Ti držím palce, bo esli to kontrarevoluční spiknutí proti skutečně chytré Jolle za 400 Euro porazíte, tak jste všichni Merlini! :o)


[ Odpovědět ]
Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 18:20:59
 
já nechci nic prorazit, já chci následníka N9, protože (kromě Z10) nic jiného nesplňuje moje požadavky. Ale to nepochopí nikdo, kdo se s N9 nesžil.

Nemluvě o tom, že Apple, Google a MS tak nějak moc nemusím. Nechci mít jeden účet na všechno u jednoho poskytovatele. Chci mít možnost volby. Nokia mi to poskytla .. klienti pro haldu různých služeb bez jakékoli prioritizace, nevnucovala se s tím, že všechno u ní je to jediné správné. Klidně dám dvojnásobek ceny za foun, kde jsem pánem já. Neprodávám svoje soukromí, nejsem děvka.
Klidně si připlatím za věci bez reklam a kde nejsem defakto zbožím.


[ Odpovědět ]
filv: Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 05.12. 2013 - 00:02:37
 
1+


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 18:59:09
Pisatel článku zjevně nemá přesnou představu o tom ovládání a zřejmě asi nezažil souznění s N9. Pochybuji, že by Android šel zcela překopat aby dokázal to co N9. Nemluvě o dalších chybějících vychytávkách, o kterých jsem psal již výše.

BTW: Nová verze Androidu již také začala používat některá SWIPE gesta - např odložení aplikace v immersive mode (protože je o defakto jediný možný způsob, jak se dostat z obrazovky bez butonku). Androiďáci, poděkujte N9/Meego, která s tím přišla jako první.. :)

Tohle SWIPE ovládání je postupně/částečně kopírováno dalšími. Kromě této drobnosti v KitKat je to evidentně BB-Z10, Ubuntu, dokonce i WP8 tak zavírá aplikace. :) Ano i Jolla, ale tam sedí ti, co vymysleli N9, takže "vykrádají" sami sebe. :) Ale nejde o "vykrádání", Nokia si to nenechala patentovat, takže je dobře, když se dobré věci rozšíří.
Podobně je tomu i s dalšími funkcemi, které přinesla N9 a postupně je implementuje konkurence, protože jsou to příjemn v

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 19:16:15
Jo a pan autor tak nějak zapomněl popsat něco o "druhé půlce". Což jsem skoro raději. Protože pokud čerpá pouze s recenze jiného novináře (který to docela zmatlal), tak při mnou popsaném poměru informací je to v druhé úrovni ještě horší. :)

Takže: jeden z důvodů, proč jsem nečekal a šel do tohoto founu je jeho druhá půlka.

Sice všichni píšou tu dokola omílanou blbústku, že zadní dekl má v sobě NFC čip a mimo jiné podá info o svojí barvě, takž se mi změní "ambience" vzhled v souladu s krytem. Prima, ale dobré tak pro holky.

Málokdo ale napíše, že současně s tím mi to může přenastavit mobil na úplně jiné chování. Např práce/zábava. Pravda, to se dá udělat jednoduchým hmatem jako to má např. BB10.

Co ale defakto nikdo nenapíše, že do druhé půlky je vyvedeno obousměrné napájení a i2c sběrnice. Takže zadní půlka nemusí být jen tento (různě barevný) kryt. Dá se tam nacvaknout kryt např. s další baterkou a vyšupovací klávesnicí na

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 02.12. 2013 - 20:33:13
Troufal bych si přirovnat Jolla foun ke hře Skyrim.

Dlouho jsem nechápal, proč má Skyrim tolik příznivců co nani nedají dopustit. Graficky byla strašná v porovnáním rok starých Risen či Two Worlds .. stromy z papundeklu jak na vánoční besídce .. na zblití. Carmack sepsul jejich engine a vývojářské prostředí.

Ale pak jsem pochopil: je to jediná hra, která vás dostane do Valhally :)

Není vždy důležité jak co vypadá na první pohled. Jde o to, co vám to dokáže přinést během používání. Jde o UX. :)


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 09.09. 2017 - 12:33:41
This is a great inspiring article.I am pretty much pleased with your good work.You put really very helpful information. Keep it up. Keep blogging. Looking to reading your next post.
Hitting Drills


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 12.09. 2017 - 13:28:03
I have not any word to appreciate this post.....Really i am impressed from this post....the person who create this post it was a great human..thanks for shared this with us.
new futura developer [www.masalaart.com.sg]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 16.09. 2017 - 09:10:36
I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article. I am hoping the same best work from you in the future as well..
find used engines


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 17.09. 2017 - 09:13:14
Thanks for sharing this information. I really like your blog post very much. You have really shared a informative and interesting blog post with people..
new futura condo floor plan [www.interquest.com.sg]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 20.09. 2017 - 21:16:10
Interesting and amazing how your post is! It Is Useful and helpful for me That I like it very much, and I am looking forward to Hearing from your next..
Light Fittings [lightuk.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 23.09. 2017 - 10:02:05
This was a really great contest and hopefully I can attend the next one. It was alot of fun and I really enjoyed myself..
astra centre cebu [astracentre.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 25.09. 2017 - 16:40:36
Interesting and amazing how your post is! It Is Useful and helpful for me That I like it very much, and I am looking forward to Hearing from your next..
new futura developer [www.bslms.com.sg]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 26.09. 2017 - 07:58:32
useful information on topics that plenty are interested on for this wonderful post.Admiring the time and effort you put into your b!..
new futura CDL [www.bslts.com.sg]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 30.09. 2017 - 11:33:15
Thank you for helping people get the information they need. Great stuff as usual. Keep up the great work!!!
Macys Insite [hdmicablewholesale.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 04.10. 2017 - 13:25:25
This is truly a great read for me. I have bookmarked it and I am looking forward to reading new articles. Keep up the good work!.
go to my site [www.crystal-alanna.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 08.10. 2017 - 08:36:39
Nice knowledge gaining article. This post is really the best on this valuable topic.how d bal max work


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 08.10. 2017 - 10:54:34
I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article. I am hoping the same best work from you in the future as well..
Friv 2017 [friv4school2017.net]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 09.10. 2017 - 08:48:45
Nice post! This is a very nice blog that I will definitively come back to more times this year! Thanks for informative post.
online diploma [www.aims.education]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 09.10. 2017 - 14:11:38
I appreciate everything you have added to my knowledge base.Admiring the time and effort you put into your blog and detailed information you offer.Thanks.
find here [www.oconnor2015.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 11.10. 2017 - 10:54:32
I am happy to find your distinguished way of writing the post. Now you make it easy for me to understand and implement the concept. Thank you for the post.
mykfcexperience


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 18.10. 2017 - 10:01:31
Interesting and amazing how your post is! It Is Useful and helpful for me That I like it very much, and I am looking forward to Hearing from your next..
online jewelry store


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 21.10. 2017 - 09:55:57
I am happy to find this post very useful for me, as it contains lot of information. I always prefer to read the quality content and this thing I found in you post. Thanks for sharing.
anti slip tape [www.indigo.co]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 24.10. 2017 - 10:09:56
This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives in depth information. Thanks for this nice article.
cambio [www.advancedusbr.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 26.10. 2017 - 09:10:11
I am very enjoyed for this blog. Its an informative topic. It help me very much to solve some problems. Its opportunity are so fantastic and working style so speedy.
autohypnose


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 28.10. 2017 - 10:11:28
Excellent .. Amazing .. Ill bookmark your blog and take the feeds also&Im happy to find so many useful info here in the post, we need work out more techniques in this regard, thanks for sharing.
click this site [www.acerecruitment.co.uk]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 31.10. 2017 - 13:49:19
Superbly written article, if only all bloggers offered the same content as you, the internet would be a far better place..
Cannaline [cannalinenew.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 31.10. 2017 - 21:42:30
Thanks for sharing this useful info..
visit this site right here


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 02.11. 2017 - 11:22:10
Thank you so much for the post you do. I like your post and all you share with us is up to date and quite informative, i would like to bookmark the page so i can come here again to read you, as you have done a wonderful job.
MisterBling


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 05.11. 2017 - 11:34:20
Your website is really cool and this is a great inspiring article. Thank you so much.
skype


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 06.11. 2017 - 08:41:21
nice post, keep up with this interesting work. It really is good to know that this topic is being covered also on this web site so cheers for taking time to discuss this!
Portemonnaie nähen


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 08.11. 2017 - 14:06:53
That appears to be excellent however i am still not too sure that I like it. At any rate will look far more into it and decide personally!
melatonina comprar


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 09.11. 2017 - 13:54:58
This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. I love seeing blog that understand the value of providing a quality resource for free.
visit here


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 11.11. 2017 - 13:32:14
Great Article it its really informative and innovative keep us posted with new updates. its was really valuable. thanks a lot.
womens clothing [www.sarahsfashions.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 12.11. 2017 - 12:09:25
This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives in depth information. Thanks for this nice article.
find more [www.finatiq.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 13.11. 2017 - 09:06:04
I was surfing net and fortunately came across this site and found very interesting stuff here. Its really fun to read. I enjoyed a lot. Thanks for sharing this wonderful information.
Mobile Phone Comparison


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 16.11. 2017 - 09:04:50
very interesting post.this is my first time visit here.i found so many interesting stuff in your blog especially its discussion..thanks for the post!
airshou


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 18.11. 2017 - 07:23:20
i read a lot of stuff and i found that the way of writing to clearifing that exactly want to say was very good so i am impressed and ilike to come again in future..
condo for sale cebu


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 19.11. 2017 - 14:55:57
nice bLog! its interesting. thank you for sharing....
best laptops for producing music [bestlaptopforproducingmusic.com]


[ Odpovědět ]

Re: První finská Jolla s Sailfish OS se moc nepovedla (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 20.11. 2017 - 06:04:39
I can see that you are an expert at your field! I am launching a website soon, and your information will be very useful for me.. Thanks for all your help and wishing you all the success in your business.
pieczatki [www.maxsc.com.pl]


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.51 sekund