Produkt dne

Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6083
Komentářů: 846

Doporučujeme

Pořiďte kvalitní repasované PC a šetřete chytře.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení

Sponzorované odkazy:


Potřebujete si napsat vlastní aplikaci pro mobilní telefon? A co napsat jediný program a použít jej jak na Androidu, tak pod iOS a třeba i pod Windows a na Macu. Dnes se to dá snadno zařídit pomocí nástroje Appmethod. A pro Android je to dokonce zadarmo!

Buď a nebo
Užitná hodnota operačního systému se odvíjí nejen od jeho kvalit, ale především od množství pro něj dostupných aplikací. Po dlouhou dobu toho využívala především společnost Microsoft. S raketovým nástupem mobilních zařízení se situace výrazně změnila. Důležitých hráčů je nyní více. Uvědomují si, jak důležitá je podpora vývoje a proto nabízí nejen vlastní programátorské nástroje, ale i infrastrukturu pro šíření a prodej aplikací. Větší počet běžných operačních systémů, široká nabídka mobilních zařízení a potřeba dodavatelů ovládat i trh s aplikacemi však přináší také nové problémy. Podniky i vývojáři stojí před otázkou, zda se rozhodnout pro jednu konkrétní platformu se všemi pro a proti, nebo jít cestou nezávislosti a hledat multiplatformní řešení.

Z pohledu vývojáře mají obě řešení své výhody i nevýhody. Pro podporu jediné zvolené platformy hovoří nižší nároky na vývoj, nasazení i provoz aplikace. Na druhé straně orientace na jediný operační systém znamená automaticky se vzdát nezanedbatelné části trhu.

Multiplatformní řešení jsou založena na překlenutí technických rozdílů mezi jednotlivými systémy. Zpravidla to znamená použití speciálního prostředí (virtuální stroj, webový prohlížeč apod.), ve kterém je aplikace provozována, a který ji odstíní od konkrétního prostředí, jako je operační systém nebo použitý procesor. Vývojář se však na oplátku musí smířit s obětováním části výkonu a omezeními, které si realizace multiplatformního přístupu vyžádala.

Třetí cesta
Jak už tomu v životě bývá, je možné jít i cestou kompromisu. Zajímavé alternativní řešení přináší například společnost Embarcadero v podobě nástroje Appmethod. Appmethod nevyužívá žádnou mezivrstvu, ale produkuje staré dobré nativní aplikace (tedy kompilované do kódu použitého procesoru). Podporu různých platforem řeší již na úrovni vývojového prostředí. Zjednodušeně řečeno, vývojář navrhne aplikaci, a nástroj následně zajistí její překlad pro zvolené cílové platformy. Za tímto na pohled přímočarým řešením se skrývá celá řada technologií, které zajišťují překlenutí specifik a odlišností jednotlivých operačních systémů a zařízení. Těm nejzásadnějším, jako jsou FireMonkey, FireUI nebo FireDAC se budeme věnovat v některém z pokračování tohoto článku.

Proč Embarcadero
Výběr vývojového nástroje je zásadním rozhodnutím. U rozsáhlejších projektů pak také rozhodnutím s dlouhodobým dopadem. Je proto vhodné přihlížet i k obchodním aspektům, jako je stabilita dodavatele nebo počet uživatelů, kteří daný nástroj nebo technologii využívají. Společnost Embarcadero, která má sídlo v Kalifornii ve Spojených státech, byla založena roku 1993. S jejími nástroji v současnosti pracují více než tři miliony vývojářů v tisících firem a organizací po celém světě od jednotlivců až po rozsáhlé podnikové týmy. Na stránkách Application Showcase se můžete nechat inspirovat příklady některých aplikací, které byly pomocí nástrojů společnosti Embarcadero vytvořeny.

Přehled aplikací na stránkách společnosti Embarcadero

Proč Apmethod
Appmethod je moderní vývojové prostředí, které převzalo to nejlepší z komerčně velmi úspěšné rodiny produktů RAD Studio. Protože se však jedná o novou produktovou řadu, odpadla celá řada omezení, vyplývajících z nutnosti zajistit zpětnou kompatibilitu.

Vývojáři si mohou vybrat hned ze dvou programovacích jazyků. Buď je k dispozici standardizovaný jazyk C++ (celosvětově jeden z nejrozšířenějších programovacích jazyků vůbec), nebo snadno zvládnutelný Object Pascal.

Aplikace jsou vyvíjeny pouze jednou, bez ohledu na počet podporovaných platforem nebo formátů cílových zařízení. Stačí z nabídky zvolit požadovaný operační systém a překladač zařídí vše potřebné. Výsledný vzhled a umístění ovládacích prvků se při spuštění aplikace pružně přizpůsobí konkrétním vlastnostem počítače, tabletu nebo chytrého telefonu.

Návrhář Appmethod s výběrem cílových platforem

Výhodou nástroje Appmethod je také maximální využití předností vizuálního návrhu. Ten umožňuje zkrátit dobu vývoje, která je zvláště kritická právě u mobilních aplikací. Ty totiž musí rychle reagovat na měnící se potřeby uživatelů a mají tím pádem mnohem kratší životnost.

Důležitým aspektem vývoje v prostředí Appmethod je integrace. Knihovna FireMonkey, která tvoří jádro nástroje, nabízí stovky komponent pro práci s databázovými a aplikačními servery, pro konzumaci nebo publikování webových služeb, tvorbu uživatelského rozhraní či vizualizaci dat. Multiplatformní přístup také umožňuje snadnou tvorbu "doprovodných" aplikací. Jedná se zpravidla o aplikace pro mobilní nebo nositelná zařízení, které rozšiřují možnosti desktopových řešení, nebo s nimi spolupracují.

Appmethod nabízí širokou propojitelnost

Práci s Appmethod si je možné zcela zdarma vyzkoušet. Zkušební verzi produktu s podporou kompilace do všech platforem si stáhnete ze stránky http://www.appmethod.com/home2. Na rozdíl od konkurenčních nástrojů Vám však i po uplynutí vymezených 30 dnů zůstane trvalá licence pro vývoj aplikací v C++ pro platformu Android. Pokud se přesvědčíte, že s nástrojem Appmethod se aplikace dobře a rychle vyvíjí a budete si chtít pořídit plnohodnotnou licenci, ceny komerční verze najdete na stránkách českého a slovenského zastoupení společnosti Embarcadero.

Pokračování:

Články na podobné téma:

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 24.10, 2014  Autor: Josef Tkáč   Téma: PR články
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 3

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

PR články

"Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení" | Přihlásit/Registrovat | 16 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 24.10. 2014 - 14:12:29
Roční licence za pouhých 7500 na jednu platformu. Naprostý ideál pro nezávislého vývojáře. :-)


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 24.10. 2014 - 22:57:33
 
A na kolik si ceníš své vlastní práce, nezávislý vývojáři? Domníváš se, že jiní Ti vytvoří dobrý nástroj, dají Ti jej zadarmo a Ty jej pak použiješ a vyděláš si nějaké peníze? Nebo budeš své výtvory taky poskytovat trvale zadarmo? A z čeho zaplatíš své vlastní výdaje?


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 26.10. 2014 - 12:02:02
 
Multiplatformní nástroje jsou vždy problematické a přináší mohoho omezení. Pokrývají jen základní API všech systémů. Zvláštnosti jednotlivých systémů nejsou k dispozici, nebo multiplatformnost jde do háje.
Appmethod je určený pro vývojáře firem, které svoje převážně databázové systémy dělají v jiném nástroji od Embarcadera, například Delphi.
Pri indie vývojáře nejsou vhodné. Roční platba 25 000 je pro indie vývojáře neúnosná.


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 26.10. 2014 - 18:36:42
 
Nějaká omezení tam asi budou, ale ta jsou vždy a u všech nástrojů a to zdaleka ne jen u těch multiplatformních. Kdyby tomu tak nebylo, používali bychom všichni jeden programovací jazyka a hotovo. Jenže smysl multiplatformních nástrojů je právě v tom, že vymyslíš jednu věc, naprogramuješ a máš výsledek použitelný pro 3 platformy. Kdybys to měl dělat na 3 různých nástrojích, tak se 1) nedoplatíš, pokud používáš profi nástroje 2) bude ti to trvat nejméně 3x déle, což už samo o sobě je pekelná ztráta. Navíc tady jde o aktualizace a bugy. dělej to na 3 nástrojích pro 3 systémy individuálně a zblázníš se z toho! :o)


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 26.10. 2014 - 23:04:34
 
Jo jo, všechno tohle zní pěkně. Bohužel sliby multiplatformnosti jsou jen marketingové kecy, praxe je jiná. Multiplatformní jsou jen základní věci (vstupní řádka, tlačítko atd.). Cokokoli navíc píšeš pro každou platformu zvlášť.
ad 1) Vývojové nástroje na všechny 3 platformy jsou zdarma a jsou profi.
ad 2) Převod hotové aplikace netrvá 100% času vývoje na první platformě. Je to různé podle typu tak 20-50%.
Pokud nevěříš, zkus si to. Já to zkusil.


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 27.10. 2014 - 09:05:22
 
A zkusil jsi nástroj, který článek popisuje? Máš pro to, že to jsou "marketingové kecy", nějaký pádný a konkrétní důkaz? Nebo si to jenom myslíš? A co myslíš tím "cokoli navíc" pro každou platformu?


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 27.10. 2014 - 09:44:56
 
tak vzhledem k tomu, že tohle používá konkurence a dost úspěšně řekl bych, tak i my se asi brzy dáme podobnou cestou. Vím, že vedení cosi v tom smyslu už řeší. Jestli to bude tohle to nevím, ale možná ano. Dnes se už nevyplatí kódovat každou platformu zvlášť nebo dokonce u menších firem živit 3 různé programátory na jednu aplikaci.


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 27.10. 2014 - 10:07:12
 
Taky si to myslím. lepší je mít 2 člověky, kteří umí Appmethod než 6 člověků na 3 systémy. Dvojice je minimum (dovolené, nemoci, odchod jinam atd.) Ale momentálně vyvíjíme jen pro iOS, takže android budeme muset brzy začít řešit a toto se jeví jako zajímavá cesta. Chtělo by to ovšem nějaké reference z třetí strany.


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 27.10. 2014 - 10:34:03
 
Záleží, co to má být za aplikaci. Pokud má apka jen drtit textová DB data, bude to na 99% OK. To Embarcadero dělá dávno a umí to. Když budeš potřebovat animace, grafiku atd. jsi v rejži a stejně musíš mít 3 programátory, kteří umí svůj systém.

Indie developper obvykle DB aplikace nedělá. Pro indie vývojáře je moje rada: Je lepší udělat jednu pořádnou nativní aplikaci pro jeden systém, než tři mizerné pro tři systémy. Mizernou aplikaci nikdo nekoupí.

Nástroje Embarcadera pro mobily sleduji roky. Vývoj je velmi divoký a nepřehledný. Každý rok bombastická zpráva a "skutek utek".O schopnostech mobilních nástrojů od Emebarcadera svědčí galerie aplikací, na kterou se dá dostat z odkazů v článku. Ubožejší sbírku aplikací budeš hledat těžko.


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 28.10. 2014 - 00:11:03
 
No, já nevím, ale zkus, prosím, předvést sbírku svých vlastních aplikací. Třeba budou mnohem méně ubohé než ty na webu podle odkazu z článku. Ale nejde v té galerii spíš jen o principy toho, co se s nástrojem dá udělat?
Appmethod jsem už zkusil a animace i grafika mají spoustu možností; nabídka možností se mi vlastně zdá docela zajímavá a zabudovaná podpora grafického koprocesoru rychlé grafice hodně pomáhá. Tak se mi to zase nezdá tak špatné, jak píšeš. A ta úspora peněz a času na vývoj a údržbu se mi zdá jako jasný argument.


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 28.10. 2014 - 10:39:18
 
Pokud někdo potřebuje opravdu multiplatformní vývojové prostředí, doporučuji osvědčený Xamarin. Je postavený na C#, jde tedy o velmi kvalitní moderní jazyk.
Cenová politika je lepší než u embarcadera.
- Pro zde diskutované Indie vývojáře existuje verze FREE, která i přes některá omezení je multiplatformní a umožnuje publikovat aplikace ve všech storech.
- Licence jsou TRVALÉ, takže pokud nechcete, nemusíte každý rok platit novou licenci.
- Pro studenty jsou k dispozici plné licence za cca třetinovou cenu.
- Xamarin zaručuje, že bude mít implementované API Applu a Googlu v okamžiku jejich zveřejnění.
- K dispozici je "Test cloud", což je 1000 různých zařízení na kterých si můžete spustit svoje testingy.
- V Xamarinu byly vyvinuty tisíce aplikací, které jsou běžně dostupné. Předpokládám, že každý vi, co je Rdio.
- Pro OSX má vlastní prostředí, pro Win VisualStudio.


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 28.10. 2014 - 14:20:33
 
díky za info! Na ten Xamarin se rozhodně podívám. Asi to nebude mít české prostředí, ale i tak to vypadá zajímavě, jak to popisuješ. Pavel


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 28.10. 2014 - 17:53:12
 
Je to zajímavé. Ale nedělěj si iluze, že jedním vrzem uděláš aplikaci pro všechny platformy.


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 29.10. 2014 - 15:30:38
 
Jenom pro pořádek, když čtu materiály pozorně, dojdu k závěru, že:
- rozdíl mezi C# a C++ je málo podstatný a relativně malý
- cenová politika vždy odráží to, co je možné s produktem vytvořit a jaké možnosti vývojáři získávají
- Xamarin neposkytuje kompilované aplikace, používá běhová prostředí či virtuální stroj interpretující bytecode se všemi dopady na rychlost běhu, bezpečnost aplikací a dostupnost informací z čidel, atd.
- Appmethod provozuje strojový kód, který běží přímo na CPU a grafickém koprocesoru každého stroje, nepotřebuje žádné další softwarové vrstvy a "dosáhne" na všechna čidla zabudovaná v zařízení. Zkuste třeba udělat animaci v běhovém prostředí a porovnejte si ji s kompilovaným kódem.
- API Apple a Google je k dispozici naprosto stejně
- Appmethod má na rozdíl od Xamarinu JEDINÉ vývojové prostředí pro všechny platformy, navíc je možno volit ze dvou jazyků pro zápis kódu: sofistikovanější C++ nebo snadno zvládnutelný Object Pa

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 01.11. 2014 - 13:29:29
 
Promiňte, ale napsat že "rozdíl mezi C# a C++ je málo podstatný a relativně malý" je veliká hloupost. Až na jméno nemají tyto dva jazyky skoro nic společného. Pro začátečníka je C++ černá můra, která krutě trestá každou chybičku, kdežto C# je pohodový jazyk, který se snadno učí.
- bod o cenové politice jsem nějak nepochopil. Dle mého je cenová politika Embarcadera výrazně horší.
- Xamarin na IOS kompiluje do nativního kódu, na Androidu používá kompilaci JIT. Tam to tak musí dělat všechny aplikace, protože Android běhá na různých CPU (ARM, Atom), takže to asi jinak ani není možné. Přiznám se, že to nevím.
- Xamari umí rychlou grafiku i pracovat s HW čidly.
- Xamarin deklaruje, že jeho knihovny pro přístup k novým API budou dostupne hned při zveřejnění API Applem a Googlem. U Embarcadera jsem nic takového nenašel.
- Jestli je jedno nebo dvě vývojové prostředí jsou myslím úplně fuk.

Jaké je výhoda Xamarinu:
- dlouholetý kont

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]

Re: Appmethod - Vývoj pro více platforem mobilních i stolních zařízení (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 27.10. 2014 - 10:03:21
Hm, vypadá to zajímavě, zná to někdo? Máte s tím někdo praktické zkušenosti? Bzzk


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.28 sekund