Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.
Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.
Dynavix Delta - III. díl recenzeSponzorované odkazy: V této části se podrobně seznámíme s novými funkcemi poslední vydané verze navigačního systému Dynavix 7 a není jich zrovna málo. Číslo za desetinnou tečkou v označení verze v2.3 by spíše ukazovalo na menší facelift, ale změny jsou zásadního charakteru a samozřejmě k lepšímu. Podle našeho názoru by si tato verze zasloužila celočíselné označení. Pro majitele PDA a Smartphones, kteří mají zakoupenou licenci na Dynavix 7, je k dispozici upgrade na tiuto verzi. Takže pozornost tomuto dílu recenze by měli věnovat i oni. V minulé části recenze jsme se věnovali popisu multimediálních možnosti přístroje Dynavix Delta a jeho technickým parametrům. Nyní si prohlédneme novinky, které přináší PND Dynavix Delta v oblasti navigace... Alternativní hlasové pokyny s náhodným výběrem slov, nové hlášky. Hlášky jsou úžasné a během cesty vás určitě výborně pobaví. Zvláště spolujezdci, kteří tuto "vymoženost" neznají, se budou výborně bavit, protože hlášky typu "Bacha švestky!", "...a frr na dálnici", "...a teď padáme vocaď", "..a teď vypadněte z auta", "hele, až to půjde, votoč to", "Bacha chlupatý!" a mnoho dalších jsou opravdu skvělé a barva hlasu pana Lišky je ještě vylepšuje. Mimochodem, v Dynavixu si můžete udělat i vlastní hlášky, což jsme si sami vyzkoušeli již v minulých verzích. Stačí nahradit původní zvukové soubory vlastními. Není to žádná věda a zvládne to i začátečník, ale bylo by dobré mít na paměti, že hlášky by neměly mít negativní vliv na bezpečnost a měly by být nejen jednoznačné ("Jak jsem to vlastně myslel?"), ale i krátké, aby se zbytečně neprodlužovala reakční doba řidiče. Pokud je uživateli známo, že přes některé úseky nelze jezdit může je nastavit jako zakázané. Tyto úseky pak nebudou uvažovány při výpočtu optimální trasy. Úsek je možné zakázat trvale nebo na jeden den (v den nastavení). Funkci lze využít např. v případě probíhá-li rekonstrukce vozovky. (Dopravci využívající kamionovou dopravu mohou trvale zakázat úseky na nichž se vyskytují nízké podjezdy). Zakázané úseky označíme v režimu prohlížení mapy, a sice na druhé části převíjecí dolní lišty. Najdeme tedy cestu, kterou chceme ignorovat, umístíme na ni kurzor a ve spodní liště stiskneme ikonu zákazu úseku, čímž se dostaneme k zadání popisu tohoto úseku... V případě kongesce (zácpy) navigace optimalizuje následujících 5km trasy tak, aby řidič byl co nejdříve vyveden. To je velice důležitá a užitečná funkce, která se bude používat dosti často. Zkušenosti z konkurenčních navigačních systémů to jen potvrzují a je dobře, že vývojáři ji zařadili mezi funkce Dynavixu 7. Vše funguje velice prostě. Když uživatel během cesty narazí na překážku, kterou může být například oprava silnice nebo nehoda, tak v menu Volby pouze stiskne ikonu "Najít alternativní". Systém automaticky přepočte trasu a při výpočtu počítá s překážkou. Obecně vysoce návyková funkce! Funkce umožňuje zaznamenávat projetou trasu, přepínání typu cesty: služební / soukromá. Následně lze jednoduše sestavovat knihu jízd pomocí exportu dat do souboru *.csv. Kniha jízd se aktivuje na první obrazovce "Nastavení" v "Menu Volby 1/2". Na stejné obrazovce se aktivuje export knihy jízd... Kromě zmíněných speciálních „Liškových“pokynů jsou k dispozici ještě pokyny ve slovenštině, polštině a maďarštině. V případě potřeby zařízení rychle navede např. k nejbližší restauraci či benzínové pumpě bez zbytečných zajížděk, přímo na trase. Opět důležité vylepšení, které dovoluje během jízdy velice pohodlně vyhledávat potřebné POI (body zájmu. V hlavním výběru jsou nejčastější POI, které obvykle řidiči vyhledávají... Uživatel má možnost volit, které kategorie bodů zájmu chce zobrazovat, což přispívá k celkovému zpřehlednění mapy a navigování. Databáze radarů byla konsolidována, statické radary jsou přesněji zaměřeny, byly přidány kamery, mobilní radary – místa, kde se obvykle měří, hlídané křižovatky – kontrola průjezdů na červenou (Praha – kompletní pokrytí). Databázi lze aktualizovat libovolným počtem dalších. Novinky verze 2.3 nás velice příjemně překvapily. Navigační systém dostal jakoby novou krev. Funkce objížděk, hlášení radarů, inteligentní vyhledávání POI na trase, zakázené trasy i prakticky řešená kniha jízd a další funkce výrazným způsobem zvýšily užitnou hodnotu systému. Legrácky namluvené hercem Pavlem Liškou nás pobavily a působí sympaticky, i když s hlavním posláním systému souvisí jen nepřímo. Na náročnější cesty do zahraničí by přece jen bylo rozumnější přepnout na "obyčejné" hlášky, které nerozptylují. V každém případě musíme společnost Telematix za tyto novinky pochválit. Je vidět dosti velký kus práce od minulé verze. V následující části recenze se podrobně podíváme na grafické uživatelské rozhraní navigačního systému Dynavix 7 v2.3., provedeme instalaci do vozidla a krátký testovací výlet. Oficiální stránky přístroje naleznete zde. Společnost Telematix jej prodává za 7.733.81,- Kč vč. DPH (6.499.00,- Kč + DPH) . První část recenze je zde a druhá část recenze je tady. Sponzorované odkazy: Copyright © Palmserver.cz Všechna práva vyhrazena.
Publikováno: 16.04, 2008 Autor: Josef Tkáč Téma: Recenze GPS - software i hardware
|
Související odkazy· Další články od autora Josef Tkáč Nejčtenější článek na téma Recenze GPS - software i hardware: Dynavix 7 - recenze nové verze Hodnocení článkuÚčastníků: 1 Možnosti |
"Dynavix Delta - III. díl recenze" | Přihlásit/Registrovat | 3 komentářů | Vyhledávání v diskusi |
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah. |
Re: Dynavix Delta - III. díl recenze (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Čtvrtek, 17.04. 2008 - 12:01:26 |
....musím potrdit, že hlášky Pavla jsou docela vtipné a opravdu pobaví. Jeho hlas je však mnohem tišší, navíc pak celková ležérnost projevu přispívájí k tomu, že je nutno po přepnutí z Ilony změnit nahoru hlasitost a komu již hlas více zesílit nepůjde (třeba na některých PDA, jako např. mě), tak asi bude muse ztišit nebo vypnout rádio a začít pořádně špicovat uši. Jinak recenze tak nějak pokrývá moje dosavadní poznatky s v. 2.3, je to opravdu příjemné a hlavně znatelné vylepšení po několika letech...takže jen tak dál.... Nevím jaké máte kdo zkušenosti s D7 na PDA, ale ty výpočty a hlavně přepočty tras (opět hovořím pouze o PDA) jsou leckdy až zoufale pomalé....ale možná má někdo zkušenosti opačné a já mám jenom nějakej rozhašenej werk, byť s 520Mhz...... |
Re: Dynavix Delta - III. díl recenze (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Čtvrtek, 17.04. 2008 - 12:09:08 |
Já mám Be-On Roada a jsem s ním hodně spokojen, ale to je asi poprvé co Dynavixu trochu závidím a sice ty objížďky. Možná i ty zákázané úseky, ale ty objížďky hlavně! |
Re: Dynavix Delta - III. díl recenze (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Pondělí, 19.05. 2008 - 14:20:08 |
Zajima me jak je to z mapami Evropy. v recenzi je zminovano ze na karte jsou predehrany mapy stredni evropy a na dvd jsou mapy evropy. Znamena to, ze kdyz jedu do Italie, tak s tim musim pocitat a nahrat si na kartu Italii Rakousko a CR? Neni mozne mit nahrany vsechny mapy? Napr na 4GB Karte? |