Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6625
Komentářů: 2031

Doporučujeme

Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.

Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

Dynavix Delta - IV. díl recenze

Sponzorované odkazy:


V poslední části recenze si prohlédneme uživatelské prostředí Dynavix 7 v 2.3, nainstalujeme Dynavix Delta do vozidla a uděláme si krátký testovací výlet. Na konec provedeme závěrečné zhodnocení této navigace.

V minulé části recenze jsme se podrobně věnovali novinkám, které přinesla nová verze Dynavix 7 v2.3 a nyní seznámíme čtenáře s kompletním uživatelským rozhraním. Všechny ostatní funkce (kromě novinek) jsou téměř shodné s verzí 2.2, kterou jsme vám trochu představili zde..

Začneme pěkně od počátku, a tedy úvodní obrazovkou a startovací obrazovkou Dynavix 7...

Po prvním startu navigační aplikace nás systém donutí potvrdit souhlas s licenčním ujednáním. Pokud nesouhlasíte, vrátíte se zpět na úvodní obrazovku a s klidným svědomím můžete přístroj dále používat jako multimediální přehrávač. Takový uživatel se pochopitelně sotva vyskytne...

Menu Navigace
Pokus souhlasíme s podmínkami, ve kterých jsme nenašli opravdu nic, co by rozumnému uživateli mělo vadit, dostaneme se do "Menu Navigace", které má 3 obrazovky. Zde jsou k dispozici všechny dostupné funkce, které uživatel využije pro zadávání cílů a bodů trasy, jejich vyhledávání, práci s mapou a knihou jízd. Tlačítka jsou dostatečně velká a popisy čitelné (nesrovnatelné se staršími verzemi!). Na spodní liště je možnost okamžitého přepnutí do mapy, přepnutí do menu nastavení navigace a šipka , která umožňuje rolovat všechny tři obrazovky "Menu Navigace"...

Na první obrazovce tedy nalezneme základní a asi i nejčastěji využívané volby. Seznamy oblíbených a nedávných cílů zrychlují zadání. Vyhledávání adres až na číslo popisné a body zájmu (POI) jsou základními volbami všech navigací. Body zájmu na trase a alternativní trasy jsme si podrobně popsali minulé části recenze. Seznam dopravních událostí si popíšeme v části věnované TMC-RDS...

Druhá obrazovka nabízí rozhraní pro vkládání vlastních bodů zájmů, možnost prohlížení trasy a zobrazení cíle, možnost prohlížení a mazání zakázaných úseků (viz III. díl recenze), možnost vypnutí navigační aplikace a návrat do hlavního menu, možnost ukončení navigace, možnost simulace trasy a možnost přepínání mezi soukromou a služební cestou při zápisu do knihy jízd (viz III. díl recenze).

Třetí obrazovka je už sice skromnější co do obsahu, ale i zde nalezneme užitečné funkce. Můžeme si prohlédnout celou mapu, najít konkrétní místo podle zadaných souřadnic (například podle informací z Internetu, z mapy nebo z jiné zdroje), přeskočit další bod na trase nebo si vyžádat následující hlasovou instrukci...

Menu Volby
Pokud si na spodní liště vybereme "Nastavení", dostaneme se do "Menu Volby", které má 2 obrazovky. Na první je přepínání nočního a denního režimu, přepínání 2D a 3D zobrazení, nastavení automatické orientace mapy na sever, vypnutí/zapnutí funkce automatického zoomu mapy, nastavení hlasitosti a GPS. Dalšími volbami jsou aktivace a export knihy jízd a zobrazení POI. Obě tyto funkce jsme si popsali v III. dílu recenze.

Druhá obrazovka nastavení umožňuje nastavit čas, skiny (černý, červený, modrý a oranžový), mapu, jazyk (včetně legrácek pana Pavla Lišky), nastavení TMC a uživatelské nastavení (viz III. díl recenze)

Jsou zde i dvě důležité volby, které nelze podcenit. První umožňuje individuální nastavení stavových řádků při navigaci a tedy informace, které si uživatel přeje vidět v dolní liště navigační obrazovky. Nemělo by se to přehánět, ale doba do cíle, aktuální rychlost nebo název aktuální ulice určitě jsou užitečné informace...

Druhá volba umožňuje optimalizovat kritéria pro výpočet trasy a více odlišit rychlou trasu od krátké trasy. Původní nastavení nemusí každému vyhovovat a my jsme například v rychlé variantě místo "Nevýznamných lokálních silnic" nastavili "Důležité lokální silnice". Ovšem, netvrdíme, že toto musí nutně vyhovovat všem. Důležité je, že taková možnost je k dispozici.

Vlastní body zájmu (POI)
Na Internetu je spousta seznamů POI, které si do navigace můžete sami nainstalovat nebo naopak vytvořit si vlastní body a ty pak poskytnout dalším lidem. Velice užitečná funkce. Takto si můžete stahovat aktuální umístění radarů nebo třeba informace o hradech a zámcích na dovolené. Podobných záležitostí jsou k dispozici stovky ne-li tisíce.

Hledání cílů
Jako všechny propracované navigační systémy má i Dynavix 7 v2.3 několik možností jak zadat cíl cesty. Všechny nalezneme v první obrazovce "Menu Navigace" (viz výše). Asi nejčastější je hledání podle adresy...

Uživatel zadá město, část názvu ulice a pokud chce nebo může, tak i číslo popisné domu. Pokud existuje více cílů s podobnou charakteristikou nebo naopak pokud neexistuje zadané popisné číslo, navigace nabídne výběr...

Další pohodlnou možností jsou "Nedávné cíle", která využívají již jednou zadaných dat a šetří tak čas uživatele, který nemusí zadávat celou adresu znovu. Naprosto stejně funguje i volba "Oblíbené cíle"..

Další možností je vyhledávání bodů zájmů (POI), vybere se město a typ bodů (parkoviště, divadlo, hotel...atd)...

Navigační obrazovka
Důležitým prostředkem každé navigace je navigační obrazovka. Prvotní má podobu mapy, na které se zobrazí vyhledaný cíl a uživateli se na dolní liště nabídne řada možností, jak s daným cílem naložit. Může jej uložit do oblíbených, zakázat úsek, přidat do bodů na trase, informovat se o bodu nebo třeba si vyžádat dopravní informace , které se týkají okolí tohoto místa. Položka "Navigovat" pak nabídne výběr mezi rychlou a krátkou trasou...

Obrazovka při samotné navigaci nabízí 2D nebo 3D pohled podle výběru v nastavení a informace n přidaných řádcích, které lze rovněž nastavit (viz výše v části o "Menu Volby"). Na displeji jsou po stranách tlačítka pro zoom obrazu, tlačítko pro vypnutí zvuku navigace a šipka, velmi důležité tlačítko, které umožňuje vstup do menu a šipka, která zobrazí dolní rotační lištu (viz 2 obrázky výše). Hlavní je ovšem zobrazení aktuální situace na silnici a následujícího manévru...

Následující obrázek ukazuje funkci šipky v pravém dolním rohu...

TMC-RDS
Součástí výbavy Dynavix Delta je i TMC-RDS modul a samotná navigace Dynavix Delta TMC-RDS pochopitelně také podporuje. V obou menu (Volby i Navigace) nalezneme tlačítka, která umožňují z TMC pracovat. V "Menu Volby" je ovšem nejprve nutno tuto službu aktivovat a nastavit vše potřebné. asi je zbytečné nechat některé funkce nevyužity, takže zaškrtneme všechny a podíváme se na "Nastavení TMC zařízení"...

Pokud není připojen TMC modul nebo jeho napájení, tak TMC samozřejmě nemůže fungovat. Je tedy nutné vše správně zapojit...

V "Menu Navigace" pak využijeme volbu "Seznam událostí Live!" a můžeme si prohlédnout dopravní informace i jejich zobrazení přímo na mapě...

Zobrazení několika skutečných dopravních situací, které přístro získal díky modulu TMC...

Textový popis situace ve vybraném místě. Uvádí se problém, tj. "havarované vozidlo" a seznam silnic, které tato událost ovlivňuje...

Instalace do automobilu
Při instalaci je vždy důležité najít vhodné místo, kde navigace nebude překážet ve výhledu. Je to otázka nejen bezpečnosti, ale i předvídavosti, protože jen tak lze minimalizovat případné problémy s příslušníkem Policie, kterému se umístění nemusí líbit. Přísavka držáku drží výborně...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Přístroj nejprve "posadíme" dolní částí do kolébky držáku a následně zacvakneme horní "pacičku" držáku, která musí přesně zapadnout do žlábku na přístroji. Jedině tak lze zabránit nepříjemnému vyklouznutí přístroje z držáku. Pokud je přístroj správně vložen, nehrozí ani při velkých otřesech, že by držák nevydržel. Jedná se o velmi pevné řešení...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Následně zapojíme TMC modul a do něj napájení. Bez napájení TMC nefunguje...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Posledním krokem je připojení externí antény k TMC modulu. Bez antény TMC nefunguje...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Nyní se můžeme vydat na cesty...

Krátký výlet s Dynavix Delta
S navigací Dynavix Delta jsme při našem testování najezdili něco přes 900 km. Nenašli jsme žádné závady nebo problémy. Naopak jsme ocenili nové funkce, a to hlavně výpočet alternativní trasy a pohodlné vyhledávaní bodů zájmu kolem trasy. Samotný přístroj by dostatečně citlivý, takže ztrátu signálu nebo jakékoli potíže jsme nezaznamenali, externí anténu pro GPS jsme nepotřebovali (ani není v balení). Anténu pro TMC-RDS jsme nechali ve stočeném stavu, tak jak ji vidíte na obrázcích výše a ani v tomto případě jsme nezaznamenali žádné problémy s příjmem.

Příjemně nás překvapila záležitost, které jsme si buď nevšimli u předcházející verze nebo se jedná o novinku verze 2.3, kterou výrobce zapomněl zmínit. Jedná se o velké automatické náhledy manévru, které se zobrazují v levém dolním rohu a přehledně zobrazují reálné schéma tvaru křižovatek. Tato zdánlivá "maličkost" se velmi osvědčila ve větších městech a speciálně v centru Brna, kam jsme si při naší testovací jízdě zajeli, nám prokázala neocenitelné služby...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Závěr
Dynavix Delta musíme pochválit. Samotný přístroj je spolehlivý, jeho design i provedení jsou na mírně nadstandardní úrovni, takže se hodí i do "lepšího" vozu, kde ostudu rozhodně neudělá. Jedinou výhradu jsme měli k relativně krátkému "husímu krku" držáku. Multimediální schopnosti potěší, i když jsme měli menší výhrady k uživatelskému rozhraní. Samostatnou kapitolou je navigační část, kde nová verze Dynavixu 7 nabízí špičkové funkce a směle může konkurovat i mnohem známějším produktům. Ovládání, které bylo kdysi slabinou tohoto systému, bylo nahrazeno mnohem intuitivnějším a modernějším rozhraním, které se velice dobře ovládá prstem a nabízí velmi dobrou přehlednost. Na 4,3" displeji tento systém ještě více vynikne.

Vzhledem k nabídce funkcí a rozumné ceně si tento produkt svoje spokojené zákazníky určitě najde.

Oficiální stránky přístroje naleznete zde. Společnost Telematix jej prodává za 7.733.81,- Kč vč. DPH (6.499.00,- Kč + DPH) .

První část recenze je zde, druhá je část recenze je tady a třetí je zde.

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 17.04, 2008  Autor: Josef Tkáč   Téma: Recenze GPS - software i hardware
 

Související odkazy

· Více o tématu Recenze GPS - software i hardware
· Další články od autora Josef Tkáč


Nejčtenější článek na téma Recenze GPS - software i hardware:
Dynavix 7 - recenze nové verze

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 0
Účastníků: 0

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

Recenze GPS - software i hardware

"Dynavix Delta - IV. díl recenze" | Přihlásit/Registrovat | 3 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Dynavix Delta - IV. díl recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 07.12. 2008 - 08:09:42
jsem nespokojen s recenzí - autor zřetelně nezkoušel přístroj důkladně v praxi

s Dynavixem Delta ver 7 2.3 a 2.4 jsem najel několik tisíc km v ČR i v cizině.

Problémem, který tento přístroj dělá nepoužitelným, je pomalý přepočet (až minuty) v případě, že vás momentální situace nebo vaše rozhodnutí přinutí jet jinudy - jiná GPS zařízení přepočtou trasu v řádu vteřin, Dynavix se jakoby zablokuje, přitom na vás vykřikuje matoucí pokyny ještě ze staré trasy, a počítá a počítá - což ale vy nevidíte na nějakém sloupci ap.
Pomalost se ještě zhorší, pokud zapnete TMC a nějaké POI.

Dynavix na INVEXu či kde v říjnu oslavoval nový systém 8, že prý je rychlejší - zpoždění 2 měsíců od anonce ukazujer, že nějaké problémy přetrvávají, a pokud verze 8 nebude výrazně lepší, nebude Dynavix konkurencescghopný. A pokud verze 8 bude rychlejší, nemělo by jít u vlastníků pár měsíců "starých" verzí "2.3 a 2.4 o placený upgrade, ale o automatický upda

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]

Re: jianbin0207 (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 16.06. 2017 - 07:11:45
20170616 leilei3915
mlb jerseys [www.cheapmlb-jerseys.us]
fitflops sale [www.fitflopssaleclearance.name]
michael kors outlet [www.michaelkorsoutletclearancehandbags.us.com]
christian louboutin sale [www.christian-louboutinoutlet.us.org]
Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]

leilei123 (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 25.08. 2018 - 12:45:45
2018825 leilei3915
nfl jerseys [www.cheapnfljerseysclearance.us.com]
rolex replica watches for sale [www.rolex-replicawatches.us.org]
coach outlet [www.coachoutletcoachoutletstore.us.com]
canada goose outlet [www.canadagooseoutletsaleonline.us.com]
Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.41 sekund