Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6625
Komentářů: 2033

Doporučujeme

Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.

Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl

Sponzorované odkazy:


Dnes pokračujeme v prohlídce původního českého navigačního systému od brněnské firmy Aponia Software, a to konkrétně ve variantě pro Android, kterou si můžete pořídit již za 299 Kč včetně DPH! Tato výhodná cena je za neomezenou licenci pro Českou republiku a Slovensko.

V první části recenze jsme se seznámili s možnostmi nastavení navigačního systému a také s přidanými aplikacemi včetně aktuálních dopravních informací, které se zobrazují přímo v mapě při navigaci. Nyní se podrobně podíváme na to, co obsahuje volba "Destinace" z hlavního menu aplikace ...

Destinace
Nejprve si připomeneme hlavní obrazovku i to, že ve verzi BE-ON-ROAD NAVIGACE CZ-SK jsou kvalitní mapové podlady od české firmy CEDA (Central European Data Agency a.s.). Volba "Destinace" nás zavede do obrazovky, kde se nachází možnosti výběru několika způsobů navigace na zvolené cíle...

Předně je zde možnost vybrat si bod zájmu (POI). K dispozici je několik variant, kdy lze vybírat buď podle konkrétního místa, podle zvolené destinace, podél dříve zadané trasy a tak podobně. Opět si lze všimnout precizní grafiky ikon a pohodlné velikosti tlačítek. Samozřejmostí je volba oblíbených POI z minulých hledání, ale jinak je princip vždy stejný nebo tak podobný, že uživatel nemusí přemýšlet nad postupem, ale může rychle a intuitivně zvolit správnou cestu v ovládání aplikace...

Body zájmu mají z hlediska ovládání téměř stejné rozhraní jako volba cíle z adresy. Vybere se typ POI (kontextově je nabídka různá podle oblastí, resp. podle toho jaká POI se v dané oblasti vyskytují) a pak se ze seznamu vybere ten bod zájmu, který nejlépe vyhovuje potřebě uživatele. S takto vybraným POI lze naložit několika způsoby. Můžeme se nechat ihned navigovat do tohoto bodu, nechat si zobrazit informace o vybraném POI, uložit bod jako oblíbený, domov nebo pracoviště, nebo si nechat umístění vybraného bodu zobrazit na mapě. Informace o POI jsou různě vyplněné pro různé body, ale u většiny z těch, které jsme za dobu testování vyzkoušeli, byly k dispozici telefonní čísla a někdy i e-mail nebo internetová adresa. Je velká škoda, že tyto informace nejsou v rámci aplikace aktívní, takže nelze přímo vytáčet telefonní hovor, psát e-mail nebo navštívit webovou stránku. Snad se toho dočkáme v další verzi aplikace. Další screenshoty ukazují, jak lze pohodlně pracovat s trasou....

Následující ukázky jsou neméně důležité než práce s POI. Jedná se o nastavení cíle nebo bodu trasy pomocí zadání konkrétní adresy i s číslem popisným. Zároveň se můžete podívat, jak na navigační obrazovce vypadá, když se nastaví největší velikost popisků, o které jsme se bavili v předchozí části recenze. Díky tomu lze při praktickém použití Be-on-road mít maximálně pohodlné zobrazení. Ocení to nejen lidé s horším zrakem. Uživatel se nemusí snažit rozluštit nápisy na displeji a neohrožuje svoji bezpečnost a bezpečnost svých pasažérů tím, že se místo situaci na silnici věnuje obsahu displeje. Další obrázky ukazují obrazovky voleb plánovače a historie. V plánovači lze pracovat s jednotlivými body trasy a historie zase dovoluje rychlé opakování již použitých voleb...

Nyní se opět se podíváme na volby cílů, a to abychom si ukázali jak lze zadat jednotlivé body trasy. Tento postup je naprosto stejný jako při přímé volbě cíle, jen se vyhledaný bod uloží jako průjední. To umožňuje vytvářet složitější trasy. Na druhou stranu máme ověřeno, že většina uživatelů tyto náročnější funkce používá pouze minimálně. V běžné praxi je nejčastější zadání jednoho cíle, což je asi nejrychlejší a nejpohodlnější. Pro náročnější uživatele je ovšem tato funkce výhodná pro možnost pečlivější přípravy cesty, lepší plánování času dojezdu do konečného cíle a tak podobně...

Poslední čtveřice screenshotů nám ukazuje možnosti práce s obrazovkou v mapovém, resp. navigačním rezimu. Můžete si všimout vysouvacího menu v pravém horním rohu, kde je přepínání mezi 2D a 3D, operativní vypnutí a zapnutí zvuku, přístup k nastavení nebo zobracení celé trasy na mapě. Na pravé straně je dále dvojice tlačítek pro zoomování mapy a tlačítko pro pomocné režimy mapy (navigace, automatická orientace mapy atd.). Důležité je tlačítko, které se zobrazí, když uživatel ťukne na ikonku POI nebo na jakýkoli jiný bod na mapě. To umožňuje okamžitou navigaci k tomuto bodu, přidání do trasy, uložení pozice nebo blokování úseku. S blokovanými úseky pak lze dále pracovat v menu "Volby" z hlavní obrazovky, kde lze blokování zrušit nebo zadat místo od kterého se má přepočítat trasa pro zvolení vhodné objížďky...

Závěr části recenze
S Be-on-road jsme v rámci testování najeli více než 1450 km, a to zhruba mezi Brnem, Ostravou a Hradcem Králové. Můžeme tedy objektivně potvrdit, že tento moderní navigační systém českého původu je špičkovým produktem, který má co nabídnout i v silně konkurenčním prostředí aktuální nabídky navigačních systémů od našich i světových firem. Kromě precizní grafiky, logického a velmi příjemného ovládání a kvalitních map aplikace nabízí velmi chytrý algoritmus výpočtu trasy, který nám několikrát nabídl lepší řešení v místech které opakovaně projíždíme při testování navigačních systémů. To se týkalo hlavně městských ulic v Brně, ale i v Ostravě nebo v některých menších městech. Asi jedinou menší výhradu máme k neaktivním položkám informací o POI. Za hlavní výhodu aplikace ovšem považujeme Dopravní informace(viz první části recenze) , které jsou do Be-on-road zapracovány opravdu skvěle a výborně slouží ke svému účelu. Tento prvek odlišuje Be-on-road od konkurence a výrazně zvyšuje hodnotu aplikace. Navigační systém Be-on-road tedy můžeme s klidným svědomím doporučit.

Stahovat můžete zde. Oficiální stránky produktu jsou pak tady. Cena navigačního systému je 299 Kč (neomezená licence pro Českou republiku a Slovensko). Aplikace je dostupná pro zařízení s Android OS 2.1 a výše, Windows Mobile a Windows CE (PND).

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 01.12, 2011  Autor: Josef Tkáč   Téma: Android
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 4

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

Android

"Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl" | Přihlásit/Registrovat | 20 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 01.12. 2011 - 12:24:28
Já už se rozhodl po prvním dílu recenze a nelituji. Dobrá navigace za slušnou cenu.


[ Odpovědět ]

Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 01.12. 2011 - 13:35:44
to vypadá fakt dobře.


[ Odpovědět ]

Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 01.12. 2011 - 13:36:37
Jaká je přesnost těch map třeba v porovnání s Teleatlasem?


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 01.12. 2011 - 15:00:48
 
to jsem se chtěl taky zeptat. Znám Navteq a teleatlas, ale CEDA to mi nic neříká.


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 1)
Od: Helle (v.hellebrand@seznam.cz) - Pátek, 02.12. 2011 - 04:19:19
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
CEDA jsou pro ČR i SK velmi dobré a podrobné mapy. Používal jsem je už na IGO 8


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 09.12. 2011 - 16:52:14
 
CEDA zpracovává mapy ČR a SR pro TeleAtlas. http://strategie.e15.cz/zpravy/digitalni-sillnicni-mapy-pro-cr-budou-zajistovat-ceda-a-tele-atlas-446927


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 1)
Od: pepawo (jklimosz@gmail.com) - Pondělí, 19.12. 2011 - 21:35:44
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Mám obě verze - World (mapy NAVTEQ) i CZ/SK (mapy CEDA). Mapy CEDA jsou pro místní (tj. domácí, ne EU) použití mnohem přesnější. S cizinou zkušenosti nemám, ale hledal jsem adresu kempu známých v Chorvatsku (jen na mapě) a NAVTEQ zklamal.
Pokud jde o domácí navigaci, zkoušel jsem SYGIC, a v Ostravě mě poslal kamsi do horoucích pr..., i když jsem na hledané ulici stál (na křižovatce).


[ Odpovědět ]

Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 1)
Od: Helle (v.hellebrand@seznam.cz) - Pátek, 02.12. 2011 - 04:18:01
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
299,.- Kč není slušná cena, na to co program umí, je to za tu cenu zadarmo.


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 02.12. 2011 - 05:09:01
 
To pochybuji. Umí vše potřebné a ty dopravní informece jsou hodně dobré. Možná máš na mysli nějakou jednoduchou navigaci s opensource mapami, ale to se srovnávat rozhodně nedá.


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 1)
Od: Helle (v.hellebrand@seznam.cz) - Pátek, 02.12. 2011 - 07:03:00
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Asi jsi mě pochopil špatně, já mám právě na mysli, že je neskutečně levná.
Upozorňuji, že jsem na WM v Touch HD vyzkoušel všechny navigace, které pro tento systém byly( stejně jsem skončil vždy u IGA 8).Na Nexusu S jsem do před včerejška jezdil na IGO pro android, zkoušel jsem Sygic, R 66. Proč myslíš, že jsem si Be-on-road koupil ?


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 02.12. 2011 - 08:01:52
 
Aha, tak to omluva :o)


[ Odpovědět ]

Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 02.12. 2011 - 08:39:03
Tak jsem to koupil. Oproti dřívější praxi je fajn, že si člověk může stáhnout zkušební verzi a projet si to osobně. I když taková recenze je výborný tip a občas funguje i jako manuál, tak osobní zkušenost je přecejen nejlepší. Zajímavé jsou ty dopravní informece, které mi přidou podrobnější a lépe aktualizované než TCM, které má teď manželka na druhém autě. Vypadá to na různé zdroje. Mi se tam zobrazuje více uzavírek atd. kdežto na TCM se ta data opakují zrůzných stanic, ale je jich unikátně výrazně méně. Možná to platí jen v okolí mého bydliště. Zatím tedy jsme spokojený.


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 15.12. 2011 - 04:19:40
 
Já si myslím, že zdroj bude jediný ( http://www.rds-tmc.cz/index.html).Ale Be-on-road asi informace využívá jinak než TCM.


[ Odpovědět ]

Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 04.01. 2012 - 08:54:12
Chcel by som sa spytat ci zobrazuje Beonroad aj nadmorsku vysku?Dakujem.


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 21.01. 2012 - 23:25:26
 
Nadmořskou výšku ukazuje, ale ne přímo v mapě. Pouze, když si dáš nastavení - systém - GPS satelity, je tam i nadmořská výška.


[ Odpovědět ]

Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 12.01. 2012 - 18:00:52
Když budu později chtít přejít z verze ČR-SR na Evropu, budu muset přeinstalovat aplikaci, nebo postačí postahovat a aktivovat nové mapy?


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 04.03. 2012 - 11:24:34
 
Na můj dotaz směrem k Aponii jsem dostal odpověď, že zatím ne, protože EU a World podklady jsou jiné než pro CZ-SK (Navteq vs. CEDA/Teleatlas). Zdá se, že je to otázka licencí. Ale bylo by to vhodné - mít možnost postupně přikupovat země, do kterých se jezdí jen občas, já bych přivítal Rakousko a Polsko. Jinak to řeší zakoupení verze world, ale podle mých zkušeností (mám obě) je verze CZ-SK co se týká přesnosti a aktuálnosti map daleko lepší než Navteq.


[ Odpovědět ]
Re: Velká recenze české navigace Be-on-road - II. díl (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 01.06. 2012 - 09:18:08
 
A prosím Tě, jaká je cena za verzi "World" ? Díky


[ Odpovědět ]


Thread Mill Insert (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 18.05. 2023 - 09:28:09
we http://oh-my-god.blog.jp/ [oh-my-god.blog.jp] proud to offer a APKT Aluminum Inserts magnificent portfolio of the finest http://wideworld.blog.jp/ [wideworld.blog.jp] and most unique best carbide inserts in the world. http://allbest.blog.jp/ [allbest.blog.jp] Our aim is to surpass your expectations both online and beyond the sale.Welcome to the website! TNMG Cermet Inserts We are reliable provider dedicating http://wid.blog.jp/ [wid.blog.jp] to offering our customers milling inserts fact

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.18 sekund