Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6625
Komentářů: 2031

Doporučujeme

Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.

Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.
Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: - Čtvrtek, 08.02. 2007 - 11:33:46
Předně bych chtěl říct, že nová verze vzhledem i funkčností je mnohem povedenější, než předchozí, zejména start aplikace je mnohem rychlejší (u původní trvalo 5-6 minut její spuštění).
Bohužel samotná navigace už tak dobrá není.
Provozuji aplikaci na PDA Yakumo deltaX 5 BT s procesorem Samsung 2440 300 MHz a OS WindowsŽ Mobile" 5.0 s RAM: 64 MB a ROM: 512 MB vybaveným 20ti kanálovým GPS přijímačem SIRF Star III, tedy ne nijak nadupaném, ale vcelku běžném a průměrném zařízení. Software Be On Road je kvůli velikosti instalované na 1GB SD kartě (60x). Podotýkám, že vypínám všechny běžící programy pro maximální uvolnění paměti.

Hlavním problémem je, že při navigaci (ale i v režimu zobrazování aktuální polohy) se zobrazená poloha velmi odlišuje od polohy skutečné (zaostává). Při jízdách po Praze se toto zaostávání v závislosti na rychlosti vozidla (20-80 km/h) liší od skutečné polohy v rozmezí 50-500 metrů - a doposud se mi nestalo, že by poloha odpovídala, pouze na křižovatce, když musím zastavit, mě zobrazení polohy "dožene". V praxi to znamená, že je navigace nepoužitelná, protože v místech, kde to neznám, se zobrazená poloha od skutečné může lišit a někdy liší i o dvě křižovatky. Sjetí z vypočtené trasy znamená nový výpočet trasy, ten se mi (subjektivně) zdá poněkud pomalejší než v předchozí verzi, ale z poslední polohy, která je špatná a díky jízdě se projede nově navržená trasa (odbočení), což znamená nový výpočet a vpraxi se to opakuje do té doby, než zastavím na křižovatce a zařízení má dost času najít skutečnou polohu a provést nový výpočet.
Musím podotknout, že v předchozí verzi zmíněné "zaostávání" bylo také, ale ve zcela výjimečných případech a nikdy ne tak velké. Důsledkem je samožzřejmě i nesprávný údaj o rychlosti, kdy mi zařízení při zastavení na křižovatce indikuje rychlost mnohdy i 60 km/h a naopak po rozjetí a dosažení rychlosti 50 kmh mi ukazuje rychlost 2 km/h. Tím postrádá smysl i jinak velmi užitečná funkce upozornění na překročení rychlosti. Volba zvukové signalizace "policejní siréna" není tady v Praze zrovna šťastná, protože to mate, setkáváme se s tím často a člověk kouká, kde jede auto s právem přednosti v jízdě, místo aby si uvědomil, že to je signalizace překročení rychlosti. Zatímco v předchozí verzi bylo zobrazování polohy celkem plynulé, tady je to skokově, přičemž prodleva mezi jednotlivými aktualizacemi polohy se pohybuje mezi 2 - 10 sekundami, ale i tak, např. dnes zobrazená poloha mi zamrzla na 10 sekund, poté se aktualizovala, ale na místo asi 200-300 metrů pozadu za skutečnou polohou.

Zajímalo by mne, zda to je nedostatek softwarový (přílišné nároky na početní výkon a tok dat), zda je to jen nekvalita mého PDA nebo jiná chyba. Osobně si myslím, že tento software by měl být koncipován tak, aby běžel zcela bez problémů na zařízení průměrného výkonu, kterých je v používání většina. Zejména když u předchozí verze se tento problém neprojevoval.

Již dvakrát se mi stalo, že se objevila chybová hláška, že nelze spustit nějaký .exe soubor. Vím, že se jednalo o dva různé, ale za jízdy jsem si nemohl zapsat jejich názvy a bohužel si je nepamatuji. Zkoušel jsem je hledat, ale nenašel.

Poslední, co bych měl je výpočet trasy (platí to i pro předchozí verzi) - navržené trasy v těch oblastech Prahy, které znám, nejsou zdaleka optimální, např. při zadání nejkratší trasy ji nikdy nenajde a mnohdy volba nejrychlejší trasy je nejen neúměrně dlouhá, ale hlavně často vede zcela nesmyslně úzkými mnohdy jednosměrnými uličkami starého města, přičemž existují hlavní silnice, kde je do cíle nejen blíž, ale je to mnohem rychlejší. Navíc se trasa zadaná z bodu A do B dost liší od trasy opačné, tj. z bodu B do bodu A. Systém se snaží při sjetí z trasy navigovat zpět na trasu, což je koncepčně správné, v praxi to ale znamená často velkou zajížďku. Jeví se to jakoby na vypočtené trase existoval bod, nebo body, přes které systém vyžaduje projetí bez ohledu na to, že sem se sjetím přiblížil k cíli a z aktuální pozice existuje rychlejší, ale hlavně mnohem kratší trasa.


[ Odpovědět | Hlavní ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.13 sekund