Palmserver.cz

Jak jsou na tom platformy se ziskovostí
Publikováno: Středa, 22.01. 2014 - 04:00:00
Téma: Krátké zprávy


Na Internetu se objevila zajímavá studie od Opery, která na datech z reklamy ukazuje mobilní svět z jiné stránky. Podívejte se, jak si jednotlivé platformy stojí v ziskovosti pro inzerenty a v celkovém provozu.

Média většinou ukazují počty prodaných zařízení, což má zpětně vliv na rozhodování dalších zákazníků, jestli půjdou do úspěšnější platformy, nebo jestli je nějaká alternativa již dostatečně populární. Chování zákazníků je v tomto ohledu mixem logického předpokladu o dostupnosti aplikací a dalších víceméně pocitových, emočních, marketingových a často i úzce specializovaných individuálních aspektů. Jiná věc je, jaký provoz jednotlivé platformy vykazují na Internetu a jaké příjmy z mobilních reklam jsou schopny zajistit. To zajímá samozřejmě vývojáře, kteří se musí rozhodnout o tom, pro kterou platformu budou vydávat svoje aplikace a služby, ale hlavně firmy, které mobilní reklamu zadávají. Ale to není vše. Je sice módní na reklamu hloupě nadávat, ale právě ta zajišťuje existenci stovek tisíc bezplatných aplikací (monetizace pro vývojáře) a navíc plní i důležitou informační funkci pro uživatele.

Pokrytectví ve vztahu k reklamě nemůže zastřít fakt, že drtivá část nákupů produktů, se kterými jsou zákazníci spokojeni, začíná právě reklamou. Reklama informuje o nových produktech, jejich výhodách a parametrech. Plní tedy pro moderního zákazníka neocenitelnou funkci, kterou nelze nahradit jinou formou nebo lépe řečeno jinou efektivnější formou. Odmítači reklam sice mohou lokálně vykazovat rádoby módní image protisystémových a protikomerčních rebelů, ale ve skutečnosti je to legrační póza, srovnatelná například s odmítáním automobilové dopravy a konec konců i se stejným výsledkem vůči realitě.

Analýza provozu a zisků z reklam na jednotlivých platformách má překvapivé výsledky...

Nejlépe si reklama vede na iOS, který poráží Android. Totální debakl zaznamenává reklama na tabletech s Androidem, kde má srovnatelnou pozici s BlackBerry. Windows Phone je relativně mladá platforma, takže tomu odpovídají i výsledky, ale dynamika růstu platformy je zřejmá z jiných statistik, takže příští zpráva tohoto typu bezpochyby vykáže již zcela jiné hodnoty.

Příčiny tohoto stavu je třeba hledat v historii platforem, ale také v sociálním modelu, který jednotlivé platformy pokrývají. Důležité je, že vývojáři a firmy zadávající reklamu, mají relevantní data k dalšímu rozhodování a uživatelé mají možnost zvážit úspěšnost platformy zase z jiného úhlu pohledu.

Zdroj zprávy s mnoha dalšími detaily naleznete zde.

Články na podobné téma:







Tento článek si můžete přečíst na webu Palmserver.cz
https://palmserver.cz

Tento článek najdete na adrese:
https://palmserver.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=12876