Známý řetězec fast food restaurací McDonald's hodlá využít moderních technologií k tomu, abyste si objednali více věcí. Umělá inteligence totiž bude navrhovat položky v menu, které by mohly zaujmout konkrétní zákazníky.
Chytré digitální obrazovky s nabídkou menu
V řetězci Mc Donald´s se již příští rok budeme setkávat s chytrými digitálními obrazovkami. Bude na nich zobrazováno menu podle faktorů, jako je počasí, denní doba, historie zákazníka, trendové nabídky, aktuální provoz v restauraci. Algoritmus bude sám na základě strojového učení automaticky upravovat menu.
Tyto chytré obrazovky budou zatím pouze u okének drive-thru. Řetězec hodlá postupně rozšířit tuto technologii do své digitální nabídky, jako jsou samoobslužné kiosky a mobilní aplikace.
K tomuto kroku přivedla Mc Donald´s silná konkurence, kterou je zejména společnost Amrest, provozující řetězce KFC, Burger King.
Chytrá digitální obrazovka je dílem izraelské společnosti Dynamic Yield. Řetězec Mc Donal´s si již tuto technologii vyzkoušel a byl s ní spokojen. Investice do nákupu izraelské technologické společnosti Dynamic Yield ve výši 300 milionů dolarů, což je 6,8 miliardy korun, je největší investice Mc Domaldˇs za posledních dvacet let.
Kdy se setkáme s chytrými digitálními obrazovkami u nás?
Tato technologie bude během letošního roku zavedena u všech okének drive-tru v USA. V příštím roce bude uváděna i do zahraničních poboček této společnosti. V roce 2020 se s ní setkáme i u nás, v Česku.
Dá se očekávat, že brzy přijdou i další řetězce s rychlým občerstvením s nějakou modernější technologií.
Zdroj:zive.cz
e15.cz
svethardware.cz
zpravy.aktualne.cz