Palmserver.cz

Co dělat, když nefungují mobilní data na Android smartphonu?
Datum: Úterý, 18.02. 2020 - 00:00:00
Téma: Android


Když se stane, že zrovna nemáte přístup k Wi-Fi a přesto se potřebujete připojit na internet, je důležité, aby mobilní data správně fungovala. Pokud nefungují, naštěstí existuje více různých způsobů, jak se pokusit tento problém vyřešit.

Prvním krokem je restartovat smartphone

Může to vypadat hloupě připomínat vám toto základní pravidlo, ale většinu problémů, s nimiž se setkáte u vašeho smartphonu, můžete tímto způsobem vyřešit. Je proto důležité zdůraznit, že prvním krokem, který byste měli v případě chyby vyzkoušet, je vypnout a znovu zapnout váš smartphone.

Může problém spočívat v Google?

Problém také může spočívat v Google. Vyzkoušejte následující kroky, jestli danou situaci vyřeší.

1. Vyčistěte mezipaměť aplikace na Google Play. Běžte do: Settings > Applications or Application Manager > Google Play Services > Clear Cache > OK.

2. Odinstalujte a znovu nainstalujte aktualizace z Google Play Store. Běžte do: Settings > Applications or Application Manager > Google Play Store Application > Uninstall Updates > OK.

3. Zkontrolujte aktualizace softwaru, které mohou být k dispozici.

4. Běžte do Nastavení a hledejte sekci Účty. Vymažte váš Google účet, poté ho přidejte znovu.

Znovu nastavte APN

APN představuje veškeré informace o připojení týkající se dané sítě podle operátora. Ne všechny smartphony mají stejný způsob otevření APN nastavení, ale většinou je lze nalézt v sekci Mobilní data, Bezdrátové ovládání, nebo Bezdrátové & sítě. Běžte do jakékoliv varianty tohoto menu, kterou najdete, a hledejte názvy přístupových bodů. Poté stiskněte ikonku menu a vyberte možnost „Obnovit výchozí nastavení“.

Dovolte použití mobilních dat pro všechny aplikace

Většina smartphonů dovoluje uživatelům zakázat použití dat pro konkrétní aplikace. Pokud jsou z nějakého důvodu aplikace nastavené na možnost „Pouze Wi-Fi“, budete muset jít do sekce „Využití dat“ v Nastavení a najít aplikace s omezeným přístupem dat. Následně budete mít možnost aplikace nastavit tak, aby pro ně mobilní data šla použít.

Resetujte nastavení sítí

Pokud i po využití předchozích čtyř možností problém stále přetrvává, může se vztahovat k síti. Resetovat nastavení sítí, tedy využít tovární nastavení, může být řešením tohoto problému. Běžte do nastavení, a pak do sekce „Zálohování a reset“. Zvolte možnost „Obnovit nastavení sítě“ a následujte instrukce.

Obnovte tovární nastavení

Jestliže ani to nepomůže, doporučujeme vyzkoušet radikálnější řešení, kterým je obnovení továrního nastavení. To vymaže všechna data z vašeho smartphonu a navrátí ho do továrního nastavení. Váš smartphone tak bude jako nový, a z hlediska softwaru bude vypadat stejně jako v den, kdy jste ho poprvé zapnuli.

Toto vyřeší prakticky každý problém se softwarem, s nímž byste se měli setkat. Jde tedy o nejlepší řešení, které byste ale kvůli vymazání všech dat měli použít až jako poslední možnost.

Požádejte o pomoc v obchodě

Pokud všechny výše zmíněné kroky selhaly, doporučujeme vyhledat pomoc profesionála tak, že kontaktujete výrobce vašeho smartphonu, operátora, nebo třeba i Google. Můžete rovněž zajít do místního obchodu vašeho dodavatele a požádat o pomoc jeho pracovníky.

Zdroj článku je zde.







Tento článek najdete na webu Palmserver.cz
https://palmserver.cz

Tento článek najdete na adrese:
https://palmserver.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=15890