Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.
Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.
Dynavix Delta II - 3. díl recenzeSponzorované odkazy: ![]() Po výběhu volby "Navigace" z hlavního menu přístroje se dostaneme do navigačního systému Dynavix 7 v2.4, který nás přivítá obligátní startovací obrazovkou... ![]() ![]() ![]() ![]() Další velmi důležitou volbou ze spodní lišty menu je "Nastavení", které také obsahuje 3 obrazovky. Opět se jedná o stejné menu, jako ve verzi 2.3, ale naší pozornosti rozhodně neujdou velmi šikovně provedené možnosti vedení knihy jízd a přehledů o tankování... ![]() ![]() ![]() Aktivace této funkce předpokládá navigaci v aktivním stavu, tj. s naplánovanou cestou, resp. navigující na vybraný cíl. Tato velice užitečná funkce se hodí vždy, když je na cestě nějaký problém, který lze nejlépe vyřešit objížďkou. Může se jednat o opravu silnice s komletní uzavírkou nebo třeba jen o nekonečnou kolonu, která vznikne za dopravní nehodou. V prvním případě sice bývá vyznačena objížďka, ale ta má pohříchu často daleko k optimální trase a spíše odpovídá představě místní samosprávy nebo ještě hůř stavební firmy o tom, kam byste měli jet. Přepočátávání se od poslední verze změnilo. K dispozici je přednastaveno více možností, což dokládá následující obrázek. Je to dobře provedeno, protože výběr nenutí ke kompromisům a tím i zbytečným zajížďkám.. ![]() ![]() ![]() ![]() Kniha jízd je další výborným nápadem, který ocení rodiny, živnostníci i menší firmy. Navigaci si tak může půjčovat více uživatelů v jednom vozidle nebo i více uživatelů ve více vozidlech. K přehledu slouží rozhraní v menu "Nastavení", kde lze zadat více řidičů i jejich vozidla. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Další novinkou je tankování, resp. přehled o tankování. Je to sice poměrně jednoduchá aplikace, ale pro orientaci o nákladech může stačit. Docela dobře se ovládá. Stačí zadat stav tachometru, místo tankování, množství, cenu za litr a způsob platby. Při troše důslednosti lze takové informace dobře využít v domácím účetnictví, ale také ve firemním, kde může nahradit poměrně nudné vypisování obvyklých formulářů. ![]() ![]() ![]() Maličkost, která potěší. Mnoho řidičů řeší problém s hlasitostí aplikace během jízdy a často je třeba se proklikávat někam hluboko do menu než se najde tato poměrně často používaná volba. Dynavix 7 tento problém vyřešil přemístěním ikony pro nastavení zvuku hned do první obrazovky a pěkně na pravý kraj, takže není problém topto nastavení upravovat i během jízdy, resp. při krátké zastávce (aby nebyla ohrožena bezpečnnost silničního provozu). Vypadá to jako samozřejmost, ale ani zdaleka není. Nyní je ikona pro změnu zvuku i lépe rozpoznatelná, než tomu bylo v předchozích verzích Dynavixu. ![]() PND Dynavix Delta II je vybaveno navigačním software Dynavix 7 v2.4, které přináší několik nových nebo přepracovaných funkcí. Celkově lze pochválit ovládání navigace, které díky velkým a přehledným tlačítkům je opravdu pohodlné a řidiči nečiní potíže. Rolování hlavního menu i menu nastavení je rychlé, pohodlné a jednotlivé ikony jsou umístěny s citem pro věc, resp. podle pořadí četnosti nebo pravděpodobnosti použití jejich funkcí. Velký 4,3" displej navigace spolu s velkorysým navržením tlačítek dělá z tohoto PND velmi dobře ovladatelný přístroj. Pochvalu si zaslouží i podpůrné funkce, o kterých píšeme výše. Tankování a použitelná kniha jízd jsou možná tím správným krokem, které produkty Dynavixu může výrazněji odlišit od konkurence. Uvidíme, s čím přijdou vývojáři Dynavixu příště. Neše celkové hodnocení přístroje Dynavix Delta II je jednoznačně kladné. S touto navigací jsme najezdili přes 2.400 km a neměli jsme sebemenší důvod k nespokojenosti. Snad jediné negativum, které prostě nemůžeme nezmínit, je absence TMC-RDS. Tuto technologii měla původní Delta I a považujeme za chybu, že nová Delta II ji nepodporuje (i když samotný Dynavix jako navigační systém ano). Na druhou stranu je pravda, že u nás tato technologie stále ještě pořádně nefunguje a že řada uživatelů ji nevyužívá, ani když "hardwarově" může. Proto celou záležitost s TMC považujeme spíše za "marketingovou chybku" než za hrubku. Uživatel si bude muset vybrat podle toho jak důležité pro něj TMC-RDS je. Pokud jezdí do zahraničí jen výjimečně, bez TMC modulu se snadno obejde. Oficiální stránky přístroje naleznete zde. Společnost Dynavix jej prodává za 5050,- Kč bez DPH (6009 Kč vč. DPH). Děkujeme společnosti Dynavix za zapůjčení přístroje. Předchozí část recenze je zde. Sponzorované odkazy: Copyright © Palmserver.cz Všechna práva vyhrazena.
Publikováno: 03.11, 2008 Autor: Josef Tkáč Téma: Recenze GPS - software i hardware
|
Související odkazy· Další články od autora Josef Tkáč Nejčtenější článek na téma Recenze GPS - software i hardware: HP iPAQ 316 Travel Companion - I. díl recenze Hodnocení článkuÚčastníků: 1 ![]() Možnosti |
"Dynavix Delta II - 3. díl recenze" | Přihlásit/Registrovat | 2 komentářů | Vyhledávání v diskusi |
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah. |
Re: Dynavix Delta II - 3. díl recenze (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Pondělí, 03.11. 2008 - 15:12:28 |
Koukám, že se polepšili. To TMC mi osobně taky nevadí. K čemu taky. Do zahraničí jezdím 1 ročně, a to mám jiné starosti než zjišťovat blbinky na cestě. zatím se mi nestalo, že bych tuhle funkci nějak nutně potřeboval. Ty překážky na cestě to už je jiné kafe. To se jim docela povedlo. U tankování mi chybí export, ale asi to taky bude někde zapsáno na kartě, možná by to chtělo pohledat. Za ty peníze mi to přide OK. |
Re: Dynavix Delta II - 3. díl recenze (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Pondělí, 22.12. 2008 - 17:51:06 |
Cena se možná zdá ok, ale když se podíváte trochu po internetu zjistíte, že se dá celkem snadno sehnat o 1.000,- Kč levněji vč. mapy Evropy. Pak je to ok ještě víc. |