Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6625
Komentářů: 2031

Doporučujeme

Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.

Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

Nové spekulace o Windows Mobile 7!

Sponzorované odkazy:


Podle internetové šuškandy se Windows Mobile 6.5 objeví v říjnu, ale packy na upgrade až počátkem roku 2010. To by tak nemuselo vadit, protože pololegální ROM stejně lze najít na internetu, ale horší je to s Windows Mobile 7!

Nový systém Windows Mobile 7 by se podle všeho měl objevit až velmi pozdě v 4.Q.2010 a další verze WM 7.5 nebo WM 8 až v roce 2012! Microsoft se údajně soustředí na přepracování jádra WindowsCE, nad kterým pak běhají všechny další mobilní systémy Microsoftu (PND, ZUNE, WM). Pokud jsou tyto spekulace založeny na pravdě, pak se jedná o docela zajímavou záležitost, která může mít dalekosáhlé následky a řadu dalších možných variant...

Přes všechny mediální berličky a optimistické vize některých nadšenců je konkurence (iPhone a Android) stále o míle pozadu. Hezké obrázky a "klouzavé" ovládání GUI mohou sice zvyšovat zájem jisté části uživatelů, ale těžiště práce s mobilními zařízeními přece není jen v prohlížení fotografií a přehrávání alb. Sofistikované plánování, práce s PIM aplikacemi, úzká spolupráce s Exchnage serverem nebo s kancelářskými aplikacemi mají vyšší hodnotu, a to zvláště pro náročnější uživatele z firemní sféry, podnikatele, živnostníky, studenty a další profese.

Pokud chce Microsoft část náskoku věnovat na přepracování systémového jádra, možná nejde o tak špatnou taktiku, jak to na první pohled vypadá. A teké není pravda, že by tato taktika musela nutně vadit davům uživatelů. Kdo by chtěl přístroj, který by díky krátkým lhůtám upgrade systému (nejčastěji pro poslední série modelů) brzy zastaral? Takové chyby už tady přece byly a víme jak to dopadlo. Vyměnit přístroj nebo upgradovat operační systém 1x za dva roky je proti tomu celkem snesitelné. Pro uživatele je spíše důležité, aby pro jeho model s konkrétní verzí OS bylo stále k dispozici dost nového software a ideálně freeware. Kdo si potrpí na animace a grafické efekty při ovládání, najde i pro starší přístroje dostatek alternativ.

Z tohoto pohledu nemusí být taktika Microsoftu chybná. Naopak se mu takový oddechový čas může velmi brzy vyplatit, když nový systém přijde s dalším technologickým náskokem, na který konkurenci nebude stačit dech. Nezapomeňme, že na rozdíl od ostatních platforem, které pro klíčové funkce většinou využívají aplikací třetích stran, je Microsoft jediným producentem OS, který nabízí skutečně komplexní řešení od browseru, přes multimédia až po mobilní kancelář, synchronizaci a další. Je samozřejmě pravdou, že tyto komponenty ani zdaleka nejsou ideální. Asi ani být nemohou, protože prostě neexistuje software, který by vyhovoval všem. Navíc jsou zastaralé, protože vývoj na jejich zlepšování byl "upozadněn" ve jménu zlepšování systému, resp. módního šperkování GUI v posledních letech.

Možná je právě ten správný čas se zastavit a začít z gruntu modernizovat to, co tvoří základ platformy Windows Mobile. Naprogramovat skutečně použitelný browser, dotáhnout a optimalizovat některé pomocné funkce systému, zmodernizovat PIM aplikace i kancelářské programy, vše zrychlit a někde na konci si pohrát i s uživatelským rozhraním, aby bylo poplatné současné módě a novým trendům. To je více práce než na jedno upgrade systému a chce to svůj čas.

Nedávno jsme vás informovali o spolupráci Microsoftu s Nokii, resp. o koupi licencí kancelářského balíku Office Mobile pro Symbian. To vyvolalo řadu obdivuhodných spekulací a někdy i poměrně úsměvné teorie o zániku platformy Winows Mobile. Protože nevěříme, že společnost Microsoft vedou hloupí lidé, tak dáváme přednost spíše představě, že se jedná o promyšlené rozhodnutí, které Microsoftu rozhodně ztrátu nepřinese. Argumentovat počtem prodaných hudebních mobilů se Symbianem je asi tak stejně relevantní jako porovnávat počty prodaných Hyundai i30 a BMW řady 5. Už mnohokrát jsme psali o nesmyslnosti porovnávání produktů určených pro jiné typy zákazníků, takže teorie založene na transponovaných datech z neekvivalentních oblastí nemohou být použitelné. Ale vraťme se k novému systému.

To že Microsit nespěchá s uvedením WM 6.5 a dokonce se mluví o další meziverzi 6.5.1 asi znamená, že to nepovažuje za tak důležité, jako uvedení nové superverze 7.0. To je podle nás jen dobře. Pokud se v mobilním světě etabluje nová konkurence, tak je třeba se na ni podívat očima zákaznických segmetů. Tady zastáváme názor, že AndroidOS má mnohem blíže k iPhone a snad ještě blíže k Symbianu než k Windows Mobile. Otázkou je, kam se zařadí nový WebOS. Jestli "sklouzne" k masovějšímu Androidu nebo jestli jeho ambice zůstanou vyšší a bude se snažit bojovat s RIM (Blackberry) a Windows Mobile. Tím nechceme říci, že iPhone nabo Android jsou špatné platformy. Jen jsou určeny pro jiný typ uživatelů a podle našeho soudu by bylo velkou chybou násilně přizpůsobovat WM tomuto okruhu zákazníků s jednoduššími preferencemi a ztratit několikagenerační náskok ve firemní sféře. To by pak bylo už lepší začít vyrábět obyčejné mobily s logem Microsoftu a podmínka masových prodejů by byla snáze splnitelná.

Ať je to tak či tak, nikde nevidíme prostor pro spekulace o zániku platformy Windows Mobile. Žádná jiná platforma nenabízí tolik různých modelů, takovou sílu dostupného software a tak komplexní řešení pro nejnáročnější klientelu současně. Pokud někdo chce posuzovat pozici WM na trhu, měl by posuzovat modely odpovídajících vlastností. To se bohužel často neděje a od hruško-jablkového kompotu nerelevantních dat je pak blízko k poplašným teoriím o zániku platformy.

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 21.08, 2009  Autor: Josef Tkáč   Téma: Šeptandy a spekulace
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 1

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

Šeptandy a spekulace

"Nové spekulace o Windows Mobile 7!" | Přihlásit/Registrovat | 22 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 09:14:03
Bezva článek! Asi vím na jaký blábol konkurenčního serveru se v něm střílí, ale to je celkem fuck. Souhlasím s vámi. Měl jsem na jeden den půjčený G1 od TM. Pěkná bakelitová hračka. Hezky jsem si pohrál a s uznámím jsen konstatoval, že na první model to není vůbec špatné. Ale srovnávat to s WM? Velice legrační představa :o))))) Možná tak za 3-4 ročky, když WM nějakým zázrakem zamrzne. Ale momentálně je Android zajímavý pro nenáročné studenty a zavilé antimicrosofťáky. G1 jsem měl půjčený právě od studenta, který sice před tím měl WM, ale nevyužil jeho možností. G1 se mu jevilo tak akorád, ale 100% taky spokojen není, a to právě proto, že si před tím zvykl na WM.


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 11:00:09
 
Zajímavá reakce na článek na jiném serveru. Nicméně k "Anonym", tak jako je stejně hloupá reakce pod článkem na jiném serveru, je stejně stupidní reakce tady. Pletení si pojmů a dojmů. Absolutně nechápu, jak můžež vyvozovat důsledky nad nějakou platformou na základě HW nějakého výrobce? JAK TO SPOLU SOUVISÍ? Android je Android, bakeliťák od HTC je bakeliťák od HTC. Nedělej zde prosím v článku zmíněný jablko-hruškový kompot.


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 16:50:35
 
No já vidím jako stupidní reakci tvoji. Zjevně si to nepochopil. Stejně jako tvoje reakce níže jsou bez hlavy a paty. Řekl bych přání otcem myšlenky nebo jak to je. Autor jednak píše o nových zprávách a jednak předkládá vlastní názor na aktuální stav. Odstaveček o symbianu beru jako reakci na ten opravdu hloupý blábol na jistém nejmenovaném serveru, ale to není nejpodstatnější info z celého článku. Evidentně se tě to dotklo a upřímně je mi to úplně fuk. Souhlasím spíše s autorem tohoto článku než s podivnými názory jako máš ty. Nic ve zlém a pěkný den!


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 16:58:06
 
Abys to měl ještě polopatičtější, tak ti vysvětlím jak to souvisí. Na G1 jsou 2 zásadní chyby - hardware a operační systém. Bakelitek od HTC se opravdu moc nepovedl a naprosto šílená je například klávesnice zcela nesrovnaltelná například s postarším Hermesem nebo Touch Pro. Ale jádro nepoužitelnosti je Android sám. Primitivní rádobymultimediální záležitost pro některé typy uživatelů. 80% pro WM naprosto běžných věcí je v androidu big problém, ale v hlavinkách mnohých má tento systém nekonečnou amnestii, protože nepatří k Microsoftu. Tak pokud chce někdo s tímto argumentovat, tak má smůlu. Autor v článku sám píše, že to nemusí být špatné pro jistou sortu. Už to tady zaznělo vícekrát a já si stím dovolím naprosto souhlasit. Stejně jako Android mě nechávají naprosto v klidu všechny proprietální systémy na rádoby dotykových mobilech. Není to moje sorta. Howsgh!


[ Odpovědět ]

Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 10:33:17
WM nejsou tak spatne, na firemni pouziti v kombinaci s Exchange konkurenci nemaji. Problem je v tom, ze vyrobci koncovych zarizeni (HTC, Samsung) tlaci sve vyrobky s WM do segmentu, kde se primo snazi konkurovat iPhone a v ten okamzik pusobi WM neohrabane a "zastarale", protoze na ovladani prsty nejsou stavene. Ruzne nadstavby pro ovladani prsty sice pomohou, ale kdyz se pak uzivatel dostane za nadstavbu do systemu, tak ovladani uz moc pohodlne neni. Nehlede na to, ze pri vsi snaze vyrobcu, nadstavby maji do plynulosti konkurence dost daleko.
Zkousim ted neofiko WM6.5 ROMku, ale prijde mi to, ze se snazi narychlo a dost nasilne prizpusobit WM6.1 pro ovladani prsty, pocity z toho mam smisene a mam obavu, aby WM7 nepodlehly iPhonizaci na ukor pouzitelnosti.
Vzpominam na doby, kdy se PPC2003 vycitalo, ze v porovnani s konkurenci (tehdy Palm Treo 600/650) vycitalo, ze ma neergonomicke ovladani, kvuli kazde blbustce se musi vytahovat stylus, kdezto Treo se dalo kradne ovladat

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 11:10:18
 
Stačí se zamyslet, co se obdivuje pro ergonomické ovládání, pro výkon? Výrobce, který dělá OS i HW. Palm s Palm OS a nyní s WebOS, Apple s iPhonem a Mac OS, teoreticky Nokia se Symbianem. Ucelený produkt, který se navzájem podporuje. To u WM není, samozřejmě, můžeme tvrdit, že jde jinou cestou, univerzálnost a řekněme "Bussines" klientela. Ano, to mohlo platit před lety, dnes je k tomu ale třeba přidat něco více, výkon, vzhled-ovládání, pocit, že k něčemu uživatel patří (zde narážím na různé markety a podporu výrobce OS-u MS mimochodem nulová). To co bylo dobré před lety je dobré i dnes, ale ne již dostatečně.


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 11:21:59
 
Dost dobře nechápu, jak se můžete zastávat WM, které jsou postupem času horší a horší. Jenom namátkou:

- v ActiveSync nejde synchronizovat bezdrátově, jenom přes USB nebo BT
- v Exchange serveru nelze synchronizovat Poznámky a jiné PIM složky než základní
- není možno konvertovat nativní MS databázi *.mdb do *.cdb jako dřív
- doba načítání *.doc souborů se oproti časům PocketPC mnohonásobně prodloužila
- téměř na všechny aplikace integrované ve WM se musí používat programy třetích stran, aby to pořádně chodilo (srovnejte si např. Internet Explorer s Operou Mini)

A tak by bylo možno pokračovat až do padnutí...


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 11:26:07
 
Přesně tak:-)

U WiFi se sice MS brání bezpečností přenosu dat, dejme tomu, ale např. o aplikacích je to zcela přesné, krom "Wordu a Excelu" je v OS třeba doslova vše nahradit jiným SW třetích stran, ve větší míře plně dostačuje se podívat dokonce jen ve freeware.
A ActiveSync? Horší aplikaci z produkce MS jsem snad v životě neviděl, když si vzpomenu na luxusní HotSync u Palmu....


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 17:03:40
 
Velmi dobře si pamatuju, jak ten luxusní Hotsync synchronizoval kategorie, které neuměl v době, kdy u PPC to byla samozřejmost. ActiveSync umí 2x tolik! Skvělý soft, bohužel zavržený příchodem Visty. A taky když už jsme u třetích stran, tak porovnej čisté OS aplikace u jednotlivých platforem a pak se běž MS omluvit :o)))


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 16:59:06
 
ok, ještě nám popiš, jak skvěle to řeší iPhone a Android! Aha, že? :o)))


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 24.08. 2009 - 10:46:03
 
- tak klidně pokračuj až do padnutí, lépe do zblbnutí.
- v active sync jdou synchronizovat i jiné složky. Stačí si to nastavit.
- doc soubory se načítají řekl bych stejně rychle jako u pocketpc
- programy třetích stran se musí používat i na pc - acrobat reader, total commander...
- internet explorer je dostačující a v nové verzi je dost dobrý, txt soubory se dají číst i bez prg třetích stran. Jediné, co používám navíc je player pro video jiné než wmv a program pro ebooks.
Jak už bylo řečeno, wm je určeno pro jinou sortu lidí. Používám v práci a naprostá spokojenost.


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 24.08. 2009 - 22:03:55
 
Kolega psal o synchronizaci na Exchange Serveru, na na AS.

Pokud jsi amatér, jak o tom svědčí tvůj příspěvek, tak nepřispívej prosím do specializovaných fór, pouze se pak ztrapňuješ...


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 26.08. 2009 - 13:08:12
 
sorry, zapomněl jsem napsat, že se jedná o synchronizaci s exchange serverem. Jde to. Synchronizuji si všechny složky, které uznám za vhodné. Amatére


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 26.08. 2009 - 13:13:39
 
A abych nezapomněl kolego, v AS si ty složky, co scheš synchronizovat můžeš nastavit - složky na exchange, stejně tak i v zařízení. Amatére


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 26.08. 2009 - 17:57:22
 
Hele "profesionále", možná by jsi měl napsat Microsoftu, že v Čechám máme genia, který jim vyřešil limitaci Exchange Serveru.

Ale dřív by bylo vhodnější si o tom něco nastudovat (např. http://www.pocketpcfaq.com/faqs/exchange/limitations.htm)


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 28.08. 2009 - 06:02:51
 
Hele profíku, jsem obyčejný ouřada a ke své práci v terénu potřebuji
-kontakty
-doručenou a odeslanou poštu
-kalendář
A to mi wm s as a exchange umožňuje
Pokud bych potřeboval další věci jako sdílené kalendáře..., tak by asi bylo lepší sebou tahat notebooka, pokud možno stejně výkoného jako stolní počítač.
Bavíme se o kapesním počítači s wm, který si rozhodně nevyhrazuje nárok nahradit ntb nebo stolní pc.
Analogicky v tomto případě platí viz příspěvek níže o hardwaru.
Sbohem, sem už se vracet nebudu, protože tady jsou samí profíci, kteří sem příspívají a snaží se být ti nej a já se jen ztrapňuji.


[ Odpovědět ]

Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 11:04:40
Souhlasím s článkem, kdyby byl napsaný před dvěma lety kdy bylo vidět, že WM platforma již začíná nedostačovat v podpoře HW (nyní je to ještě markantnější, GPU akcelerace, kapacitní displeje, 16M barev, atd.) a kdy se kritizoval pro rychlost (oproti Garnetu) a kdy nastoupila zcela platforma (Mac OS) se zcela novým pojetím GUI. Už v té době se volalo po vývoji (web browser je toho zářný příklad, Office zaostávající za konkurencí-např. DocToGo), apod. Nyní, po několika letech je tady to téme znovu více přetřásáno, dejavu...... A MS jde pomalu do kytiček, s tím nic nenaděláme. Historie se opakuje, tak jak zanikl Palm OS pro nedostatečné reakce na konkurenci (tehdy PocketPC platforma), nyní zaniká PokcekPC pro nereagování na konkurenci, kruh se uzavírá....


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 21.08. 2009 - 17:18:54
 
Opět dokola. Navím, kde vidíte zánik. asi 50 modelů s WM vs. 2 s Androidem, který umí sotva třetinu toho co WM je zánik? 500.000 aplikací vs. 10.000 je zánik? O zániku WM jsem četl snad 1000x. Při každém uvedení nového Palmu, pak po uvední iPhone, pak před uvedením Androidu (některým stačilo už ohlášení, že se vyvíjí a měli z toho orgasmus) a teď po uvedení Androidu a potvora WM furt ne a ne zaniknout. Smůůůla, že? :o)). Z neznámého důvodu si to mnozí až fanaticky přejí , ale nemyslím si, že v následujících 5ti letech budou mít svůj vysněný okamžik :o) Co tak fantastického čekáte od kapacitních displejů nebo od 16M barev? Větší spotřebu energie? Neschopnost pracovat se stylusem v plikacích, kde je to nevyhnutelné? Na kterém přístroji se skutečně pořádným 4" displejem běhá android? Pro mě je úhlopříčka důležitější než počet barev, které stejně oko na 2,8" displejíčku nerozezná. O GPU akceleraci jako o velkém problému, který otřásá mobilním světem a milionům uživatelům dělá těžké vrásky

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 24.08. 2009 - 10:47:50
 
SOUHLAS!!!!


[ Odpovědět ]

Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 04.09. 2009 - 00:21:30
"Přes všechny mediální berličky a optimistické vize některých nadšenců je konkurence (iPhone a Android) stále o míle pozadu"
Tahle pasaz skutecne neskutecne pobavila. Trosku mi pripomnela KLDR, kde jsou take mile pred zapadem :D
Vykook


[ Odpovědět ]
Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 18.11. 2009 - 17:36:12
 
No tak mi synchronizuj včetně vláknování zpráv a dalších radostí nějakou z těch blikajících cihel s exchange a dostaneš medajli.
Na to abych tahal v kapse cosi za 15 000 co umí přehrát video z flashky a zavolat někomu, koho sem si tam předtim naťukal s vypětim všech sil v nějakym pseudorozhraní (a trvalo mi to jen 20 minut) sem asi moc malej blázen.
Huhly huhly akorát panáčku, pro mě je důležitý, že mám kdykoli kdekoli poštu, kontakty, kalendáře, data atd.. když zmačknu gombik a zařvu přečíst email, tak mi ho to kua přečte. Bez toho abych se sápal po nějakejch grafickejch rolovátkách a ani nevěděl v který ruce to mám držet, když točim volantem si přeplánuju schůzku na jindy atd.. Ani mobilního instant messengera neuměj některý trubky udělat a budou kázat o pokroku. OMG.


[ Odpovědět ]

Re: Nové spekulace o Windows Mobile 7! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pátek, 03.11. 2023 - 08:16:30
I finally found great post here.I will get back here. I just added your blog to my bookmark sites.
6 deck blackjack online


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.14 sekund