SEO je nesporně jedním z klíčových aspektů úspěšného podnikání nejen v online světě, ale i pokud skrze webové stránky prezentujete svou lokální firmu či službu.
SEO pro lokální podniky
V podnikání byste měli držet krok s dobou, s čímž souvisí i optimalizace webu pro vyhledávače. Google bere v potaz existenci kvalitních výsledků, které odpovídají na dotaz k celkové spokojenosti vyhledávajícího. Jak zvýšit své postavení ve výsledcích vyhledávání, zejména pokud vám jde o nabídku služeb v konkrétní lokalitě? Přinášíme vám 10 tipů, na co se zaměřit.
1. Název domény
Název webových stránek by měl přesně reprezentovat vaši firmu nebo značku – bude v každé URL adrese, takže je vhodné vybrat si název výstižný a snadno zapamatovatelný. Nepoužívejte jen klíčové fráze (např. zahradnictvipardubice.cz), abyste se vyhnuli potrestání za přesnou shodu (EMD). Na druhou stranu zakomponované klíčové slovo (např. název ulice) v doméně vám může jakožto místnímu podniku pomoci. Vyhledávací algoritmy se zlepšují při odstraňování výsledků s nízkou kvalitou, takže se ujistěte, že vaše doména nevypadá jako spam.
2. Hosting
Pokud jde o webhosting, přemýšlejte o rychlosti, dostupnosti a udržovaném softwaru. Vyberte hostitele, který zajišťuje, že bude obsah zobrazen rychle – rychlost načítání stránky je nyní algoritmem společnosti Google. Kromě hostitelské platformy existuje mnoho způsobů, jak vaše webové stránky zrychlit – např. pluginy nebo progresivní webové aplikace.
3. Systém pro správu obsahu (CMS z anglického content management system)
Váš CMS by měl být především snadno použitelný – v tomto ohledu je WordPress jednou z nejlepších možností. Funkčnost systému můžete navíc snadno vylepšit použitím pluginů – Wordpress zprostředkovává téměř na dva tisíce pluginů pro lokální použití.
4. Kompatibilita
Žijeme v „mobilní“ světě a většina vyhledávání probíhá na chytrých telefonech. Google hodnotí stránky i na základě jejich přizpůsobení mobilním zařízením, proto zkontrolujte, zda jsou vaše stránky pro tato zařízení optimalizovány. Vaše hodnocení a počet návštěvníků tím jinak trpí. Další významnou oblastí kompatibility je rovněž hlasové vyhledávání.
5. E-mail
Použijte doménu své firmy pro e-mailovou adresu, rozhodně to vypadá lépe než @gmail, @seznam nebo jiný generický poskytovatel. Může se to zdát jako drobnost, napomáhá však zvýšit profesionalitu a důvěryhodnost.
6. Klíčová slova
Pomocí výzkumu klíčových slov naleznete fráze, které mohou vaší značce dobře posloužit, prozkoumejte proto konkurenci. Pokud najdete rozdíl mezi vlastním obsahem v porovnání s nejvýše umístěnými konkurenty, upravte či rozšiřte odpovídajícím způsobem svůj obsah.
7. Posouzení konkurence
Chcete-li získat podrobnější pohled na vaši konkurenci, budete muset provést analýzu. Soustřeďte se na jednotlivé oblasti, o nichž pojednává tento článek. Cílem je být co nejméně nedokonalý s lokálním SEO.
8. Vytváření obsahu
Obsah, který čtenáře informuje, vzdělává a baví, zlepšuje vaše angažmá. Obsahová relevance je v oblasti SEO čím dál důležitějším faktorem. Přidávejte příspěvky související s vaším podnikáním, posílíte tím relevanci a odbornost stránek v souvislosti s konkrétním tématem, v němž se chcete zviditelnit. Obsah by měl být rozmanitý a vázat se i k lokalitě, ve které se chcete lépe uplatnit.
9. Google mapy
Přidáním Google mapy na svou kontaktní stránku nebo zápatí můžete vyhledávajícím a vyhledávačům rychle a přesně ukázat, kde se nacházíte. Nepoužívejte však statický mapový obrázek, ale vloženou mapu, která poskytují další funkce – uchopení mapky, směru apod.
10. Reference
Chcete-li zvýšit důvěryhodnost značky, budete potřebovat nějaké místní reference nebo recenze. Doporučení, zejména od místních, mívá pozitivní dopad.
Pokud chcete zlepšit návštěvnost stránek a tím i podnikání, bez SEO se neobejdete. Jak je vidět z výše uvedených tipů, stačí trocha času a trpělivosti. Odměna se pak jistě brzy dostaví.