Někdy se nákup na Google Play Store prostě nevyvede. Úžasně vyhlížející aplikace není tím, čím měla být, nebo hudba za nic nestojí. Ale pokud chcete, aby vám za nákup vrátili peníze, musíte jednat rychle. V tomto článku se podíváme na to, jak dostat zpět peníze za aplikace, hry nebo média nakoupená na Google Play. Proces na získání peněz zpět se liší podle toho, o jaký druh nákupu jde, článek proto dělíme do několika sekcí.
Znejte svá práva
Ještě než se vrhnete k reklamaci, měli byste znát svá práva. V právu nákup zboží obvykle pokrývají některá základní pravidla: pokud je zboží poškozené nebo chybně popsané, měla by vám být poskytnuta ochrana, náhrada nebo vrácení peněz. Je důležité si pamatovat, že když zákaznická legislace hovoří o „uspokojivé kvalitě“, myslí tím technickou kvalitu, nikoliv uměleckou: „tato píseň se nepřehrává,“ může vést k navrácení peněz, ale „tato písnička zní naprosto příšerně“ vám peníze nevrátí – pokud tedy nebyla píseň špatně označena a vy jste si například nemysleli, že dostáváte nový single od Taylor Swift.
U Google vaše práva záleží na tom, co kupujete, a v některých případech i na tom, v jaké zemi žijete. V případě lidí žijících v Evropské Unii platí, že pokud si koupíte digitální obsah, jako jsou aplikace, hry, hudba nebo filmy na Google Play, zřeknete se tím automatického zákonného práva na odstoupení od smlouvy a platí standardní pravidla navrácení peněz. Jestliže si pořídíte službu od vývojáře nebo třetí strany, dokonce i v případě, že danou službu koupíte na Google Play, pro navrácení peněz musíte kontaktovat přímo prodejce.
Jak vrátit zaplacené aplikace a hry
Reklamační řád Googlu v případě Android aplikací je jednoduchý: pokud si zakoupíte Android aplikaci nebo hru a nejste s ní z libovolného důvodu spokojení, do dvou hodin ji můžete vrátit a dostat zpět plnou cenu. Po uplynutí dvou hodin pak máte k dispozici dvoudenní okno, během něhož může žádost o vrácení peněz zpracovat Google. Poté záleží na vývojáři aplikace, jestli vám vaše peníze vrátí nebo nikoliv.
Abyste získali peníze během dvou hodin od nákupu, postupujte následovně:
1. Otevřete Google Play Store.
2. Klikněte na ikonku Menu a zvolte sekci Historie objednávek.
3. Klikněte na sekci Nahlásit problém a zvolte daný problém z rozevíracího menu.
4. Řiďte se instrukcemi na displeji, abyste své peníze dostali zpět a odinstalovali si aplikaci nebo hru.
Pokud již uplynuly dvě hodiny od nákupu, neuvidíte tlačítko vracení peněz: místo toho na něm bude nápis Odinstalovat.
Abyste pak získali peníze zpět během dvou dnů od nákupu, postupujte následovně:
1. Otevřete si webový prohlížeč a běžte na adresu play.google.com/store/account.
2. Sjeďte dolů k sekci Historie objednávek a najděte objednávku, kterou chcete vrátit.
3. Na pravé straně objednávky klikněte na sekci Více.
4. Zvolte možnost Požadovat vrácení peněz.
5. Vyplňte formulář a sdělte, že žádáte o vrácení peněz.
Jak zkontaktovat vývojáře aplikace nebo hry ohledně vrácení peněz
Na vašem smartphonu postupujte takto:
1. Otevřete Google Play Store.
2. Najděte aplikaci, jejíhož vývojáře chcete kontaktovat.
3. Klikněte na aplikaci.
4. Klikněte na Číst více, kde byste měli najít kontaktní údaje.
Jak dostat zpět peníze za nákup e-knihy
Google Play poskytuje sedmidenní návratnost na knihy, ale v tomto případě existují i výjimky, například v případě knih, které jsou dostupné jenom po velmi krátký čas. Abyste si vyžádali peníze zpět, musíte zkontaktovat zákaznickou podporu Google Play.
Jak dostat zpět peníze za nákup filmu na Google Play
Pokud video klip nefunguje, můžete peníze získat zpět kdykoliv během šedesáti pěti dnů – ale jestliže jste se prostě rozhodli, že film za to nestojí, máte na vrácení peněz čas pouze sedm dnů. A to navíc platí jen v případě, že jste film nezačali sledovat: po třech minutách sledování už nárok na vrácení peněz ztratíte. Stejné pravidlo se vztahuje i na televizní seriály.
Jak dostat zpět peníze za nákup hudby na Google Play
V případě zakoupení hudby vám Google vrátí peníze, pokud jste danou hudbu nestreamovali nebo nestáhli. Jakmile uděláte jednu z těchto věcí, Google poskytne náhradu peněz pouze v případě, že píseň je technicky (a nikoliv umělecky) nedostačující. Na žádost o vrácení peněz máte sedm dnů, v případě občanů Evropské unie čtrnáct dnů. Abyste požádali o vrácení peněz, postupujte takto:
1. Přihlaste se do vašeho Play Store účtu.
2. Otevřete si sekci Historie objednávek a najděte položku, za kterou chcete vrátit peníze.
3. Klikněte na ikonku menu.
4. Zvolte možnost Nahlásit problém.
5. Vyberte možnost Chtěl bych požádat o vrácení peněz.
Pokud z libovolného důvodu nemáte přístup k počítači, můžete místo toho zkontaktovat zákaznickou podporu.
Zdroj článku je zde.