
Telefonování za jízdy nemá vliv na počet nehod
Publikováno: Pondělí, 12.08. 2013 - 08:00:00 Téma: Názory a polemiky
Nová studie britských výzkumníků pouze potvrdila některé předchozí obdobné výsledky. Týká se to ovšem pouze telefonování a nikoli psaní a čtení SMSek nebo dokonce prohlížení Internetu na mobilu a tak podobně.
Bohužel je celá záležitost s podobnými výzkumy nikoli nepodobná průšvihu s ohýbáním dat o globálním oteplování. Někdo, tj. vláda, radnice nebo nejčastěji různá aktivistická nevládní sdružení (NGO) si zadají studii a většinou jasně naznačí, jaký výsledek si přejí. Jelikož se jedná o placené výzkumy, tak výzkumníci mají tendenci si peníze zasloužit a vědomě nebo minimálně podvědomě ohýbají výsledky i samotnou metodiku tak, aby vyhověla zadání. Říká se tomu Junk Science a na Internetu najdete mnoho příkladů. To zdaleka není jen případ zmíněného průšvihu s falšováním dat o globálním oteplování, ale děje se tak často i v různých politických, zdravotních nebo jiných oblastech, a to velmi zhusta i u nás.
V dopravě, kde existuje silná lobby "zpomalovačů", antimotoristů a podobných čepičářských aktivistů, je situace v tomto ohledu velice zřetelná. Díky tomu vznikají nesmyslné vyhlášky, omezující zákony a hlavně všudypřítomná buzerace na silnicích. Značná část policejního sboru se místo kriminalitě věnuje silničnímu provozu. O nákladech z kapes daňových poplatníků za iluzorní bezpečnost a ideologii monitorování a zpomalování raději nebudeme hovořit. Bylo by to téma na hodně dlouhý článek, kdybychom chtěli popisovat jen to, co se tzv. "dopravním expertům" podařilo prosadit u nás v ČR! Stačí si vzpomenout na masakry chodců na přechodech, po zavedení tzv. "absolutní přednosti chodců" před léty. Dodnes za to nikdo nebyl potrestán a skuteční viníci se ani nehledali. Výpalné, které za levicových vlád vybírali finančně zainteresovaní laseroví měřiči městských policií bylo nakonec rozumně regulováno, protože se prokázalo, že primárně slouží k plnění obecních pokladen. To bylo křiku! A výsledek? Kde jsou tisíce mrtvol, kterými varovaly hysterické scénáře tzv. "dopravních expertů"? Naopak, po odejmutí pravomoci měřit rychlost obecním policiím, se nehodovost i počet smrtelných nehod dokonce snížil! Řeči o prevenci se ukázaly jako účelový blábol a jistě by stálo za pozornost dodatečně zjistit, jak se který "odborník" k této věci tehdy stavěl.
Mnozí řidiči si už ani nevzpomenou, jak krásně se u nás jezdilo před zavedením loupežnického finančně likvidačního bodového systému, bez radarů za každým rohem, bez idiotského snižování rychlosti všude, kde se rychlost snížit dá. Bohužel si zvykáme velmi rychle, na omezení dřívějších svobod a ve jménu falešného mýtu o údajné větší bezpečnosti stále více akceptujeme další a další ukrajování volnosti a zavádění omezení a pochopitelně i restrikcí. To by bylo opravdu na dlouho. Základem ovšem je, že za většinou těchto vesměs nelogických a zbytečných opatření jsou "odborné studie" (Junk Science) a názory většinou samozvaných aktivistických "odborníků" a neskutečné pokrytectví a hloupost médií a novinářů, kteří vytvářejí veřejné mínění na zakázku.
Nejnovější mediální průšvih se týká tříleté studie dvou týmů z Carnegie Mellon University a London School of Economics, kteří analyzovali více než osm miliónů případů autonehod a všech úmrtí na silnicích v osmi amerických státech, a to vždy před a po 21 hodině večerní, kdy operátoři dávají hovory zdarma a lidé prostě více telefonují. Studie jednoznačně prokázala, že nárůst hovorů po 21 hodině se nijak neprojevil v počtu autonehod. Vědci tím byli velmi překvapeni a několikrát vše zkontrolovali. Výsledek je tedy jasný a potvrzuje někdejší studie, které vykazovaly stejný výsledek, ale byly následně přebity "těmi ideologicky správnými" studiemi pokrokověji smýšlejících takyvědců. Trochu to připomíná vynucené opakování hlasování Irska pro Lisabonskou smlouvu. (Budou opakovaně hlasovat tak dlouho, dokud výsledek nebude ANO.)
Dá se tady očekávat, že zpráva, která vyšla i na BBC (viz odkaz níže) bude většinou mainstreamových médií buď ignorována nebo zpochybněna názorem nějakého rádobychytrého šaška, pardon experta. Přesně ve stylu: "Když fakta nepodporují schválenou tezi, tím hůř pro fakta!". Všimněte si, že v médiích názor osloveného (pečlivě vybraného) experta vždy přebije mnohaletou seriózní studii. Podstatné je, že se ani po této zprávě nestane NIC! Fanatičtí zpomalovači a zastánci regulace všeho budou neustále omílat svoje ničím nepodložené nesmysly. Jejich zvrácená logika jim totiž jasně říká, že mobil MUSÍ být příčinou nehod za volantem a HOTOVO! Tečka! Přes to nejede vlak! Nějaká studie na tom nemůže nic změnit. Bude třeba udělat novou studii, potrestat neuvědomělé vědce, vzít jim granty, zašlapat do země a paralelně s tím prosadit ještě za tepla další omezení. Nejlépe zakázat i handsfree a kosmetická zrcátka, protože...
"I kdyby to mělo zachránit jeden jediný život, tak to stojí za to!"
BEZPEČNOST JE PŘECE TO HLAVNÍ!
Zdroj zprávy je zde.
Články na podobné téma:
|
|