Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.
Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.
Dynavix Atto - podrobná recenze - III. dílSponzorované odkazy: V dnešní části recenze se budeme podrobně věnovat novému navigačnímu systému Dynavix 8, který je na Dynavix Atto nainstalován jako na prvním modelu PND tohoto výrobce. Dopředu prozradíme, že je se na co těšit! V předchozí části recenze Dynavix Atto jsme se sice věnovali software, ale to se jednalo o přidané funkce a nastavení přístroje. Nyní se podíváme, čím nás překvapí nový navigační systém, jehož předchůdce jsme naposledy popisovali u modelu Dynavix Delta II (Dynavix 7 v2.4). Změny jsou patrné na první pohled, a to zejména v grafickém provedení. Systém je ovšem velmi rozsáhlý, takže v této části se budeme věnovat hlavně nastavení... Start a hlavní menu V hlavním nenu Dyanvix Atto zvolíme tlačítko "Navigace" a po několika sekundách, ve kterých se natahují ovladače, knihovny a další části programu Dynavix 8 se dostaneme k obrazovce, která nás nutí odsouhlasit podmínky producenta. Toto je standardní součástí všech navigačních systémů, takže pro další použití můžeme tuto obrazovku nechat deaktivovanou... Na počátku článku jsme si řekli, že se v tomto dílu budeme věnovat hlavně nastavení. To je sice velmi bohaté (tento díl má 31 screenshotů), ale je přehledné. I zde je překvapení ve formě sníženého počtu obrazovek. Nastavení si v pohodě vystačí se dvěma, které lze měnit velkou bílou šipkou v dolní části obrazovky. Tady jsou obě obrazovky a dále se budeme věnovat postupně všem 12ti ikonkám z nastavení... Jako první je přepínání mezi nočním a denním režimem. V Dynavixu 8 je viditelný zvláštní důraz na grafiku, takže některé drobnosti jsou pojaty opravdu zajímavě. Obloha v 3D zobrazení má například bílé mráčky a na noční oblohu grafik přišpendlil hvězdy. Jsou to samozřejmě jen maličkosti, bez kterých by se navigační systém docela dobře obešel, ale právě drobnosti někdy odlišují produkty a hlavně ukazují na zájem producenta o detail... Další volbou je nastavení hlasitosti. To má 2 nezávislé úrovně. Jedna slouží pro samotnou navigaci a je ji možno svázat s aktuální rychlostí a druhá úroveň slouží pro simulaci trasy, která většinou probíhá v odlišných podmínkách a asi není třeba, aby zvukové projevy byly příliš hlasité... Tato skupinová volba umožňuje nastavit některé další vlastnosti navigace a je jedním ze způsobů, jakým producent ušetřil místa pro ikony v jiných menu. Je zde možnost zobrazení 3D obrázků některých budov, autozoom, nastavení velikostí šipek pro informace o následujícím manévru, upozornění na radary nebo přepínání denního a nočního režimu automaticky podle času. Je zde i volba způsobu výpočtu trasy, která může mít hodnoty "Výchozí", "Dotázat se", "Krátká trasa" a "Rychlá trasa". Většina zkušenějších uživatelů stejně používá rychlou trasu, takže její fixní nastavení učetří zbytečný dialog s přístrojem a opět zpříjemní ovládání, aniž by ochudilo uživatele o občasnou možnost jiné volby... Skupinová volba vzhled nabízí 5 dalších voleb, které umí nastavit prostředí navigace tak, aby se líbilo uživateli. Všechna individuální nastavení vzhledu jsou zde. Nastavit lze primární barvy (skiny), barevné kombinace pro denní a noční mapy, obrázkové pozadí a také obrázek navigační šipky. Navíc je zde možnost poměrně zajímavých "tvůrčích zásahů" uživatelů. Výběr jazyka je v námi testovaném přístroji možno nastavit česky (Ilona Svobodová, Pavel Liška), anglicky a slovensky... I zde je prostor pro uzpůsobení podle potřeb uživatele. V této části nastavení si můžeme do dalších řádků zadat zobrazování informací, které můžeme během cesty potřebovat. Není ovšem radno přehánět. Během jízdy většinou není bezpečné se orientovat ve více řádcích a hledat tam podružné informace. Stačí znát vzdálenost do cíle nebo dobu dojezdu, ale pokud někdo potřebuje vědět více, Dynavix 8 mu to umožní... Zde se nastavují třídy silnic pro výpočty rychlých a krátkých tras. Pro krátké trasy můžeme třeba vyloučit dálnice, ale pro rychlé je asi lepší trochu omezit méně kvalitní silnice. Tady si každý řidič musí sám rozmyslet, co mu vyhovuje... Nastavení GPS velmi dobře funguje v automatickém režimu, ale lze nastavit i konkrétní port. Možnost práce s Bluetooth se Atto netýká, ale jistě se s touto užitečnou funkcí setkáme u vyšších řad navigací od Dynavixu. Užitečná je i volba signalizace signálu, která se hodí ve větších městech s tunely, parkovacími domy a tak podobně... Zde lze nastavit, které body zájmu, resp. jejich druhy se mají nebo nemají zobrazovat. Mnoho POI může zbytečně zpomalovat vykreslování, ale hlavně dělá pohled na obrazovku nepřehledným. Lepší je nastavit si jen skutečně důležité body zájmu (čerpací stanice, parkoviště atd.) a specialitky si nechat na konkrétní situaci, kdy lze novou kategorii POI snadno přidat... Nastavení času je nezbytné pro informace o dojezdu, nebo pro automatické přepínání mezi denním a nočním režimem. Ideální je čas synchronizovat s "družicovým" časem GPS... Tady se opět jedná o novinku. Touto volbou lze totiž již tak jednoduché a přehledné menu ještě více omezit! Producent správě předpokládá, že během jízdy si asi nikdo nebude hrát s nastavováním stavových řádků, GPS a s dalšími funkcemi, ale bude spíše potřebovat rychlý přístup k hlavním funkcím. Díky snadnému přepnutí z rozšířeného menu do základního režimu, se odstraní vše, co při běžné cestě řidič nepotřebuje a celý Dynavix 8 se vejde do jedné hlavní obrazovky a jedné obrazovky pro nastavení. Jednoduché, elegantní a svým způsobem geniální řešení... Poslední obrazovka rozšířeného nastavení informuje o verzi Dynavixu autorských právech a odkazech na Dynavix. Tady máme snad jedinou připomínku, že telefonní číslo podpory by nebylo od věci a možná by na cestě potěšilo uživatele více než e-mail... Příjemné překvapení! Dynavix vydatně zapracoval nejen na grafice, ale hlavně na způsobu ovládání, který se nám velice líbí. Omezením zbytečností a přeskupením ikon i zjednodušeným režimem si Dynavix 8 získal naše sympatie. Zpestření pomocí obrázků a autíček je sice jen příjemným bonusem, pro tu část zákazníků, kteří něco takového ocení, ale jinak nelze než vyslovit uznání nad povedenou verzí navigačního systému, tedy alespoň v části věnované nastavení aplikace... V další a tentokráte již poslední části recenze se již budeme věnovat navigaci pomocí Dynavix 8, provedeme testovací jízdu a uděláme konečné hodnocení Dynavix Atto. První část recenze je zde a druhá je zde. Pokračování naleznete zde. Oficiální stránky věnované PND Dynavix atto jsou zde. Přístroj si můžete zakoupit ve firemním eShopu za cenu 5.199,- Kč s DPH (bez DPH 4.369,- Kč) , a to včetně přijímače RDS-TMC zpráv a s podrobnými mapami celé Evropy. Sponzorované odkazy: Copyright © Palmserver.cz Všechna práva vyhrazena.
Publikováno: 13.05, 2009 Autor: Josef Tkáč Téma: Recenze GPS - software i hardware
|
Související odkazy· Další články od autora Josef Tkáč Nejčtenější článek na téma Recenze GPS - software i hardware: HP iPAQ 316 Travel Companion - I. díl recenze Hodnocení článkuÚčastníků: 3 Možnosti |
"Dynavix Atto - podrobná recenze - III. díl" | Přihlásit/Registrovat | 1 komentář | Vyhledávání v diskusi |
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah. |
Re: Dynavix Atto - podrobná recenze - III. díl (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Středa, 13.05. 2009 - 13:49:39 |
Koukám, že na tom pěkně mákli! |