Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.
Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.
Dynavix Theta - II. díl recenzeSponzorované odkazy: Dynavix Theta nabízí 4" LCD displej s rozlišením 480 x 272 pixelů a integrovaný přijímač GPS SiRF Star III LP. V kombinaci s navigačním systémem Dynavix 7 Holiday jde o pohodlný nástroj pro navigaci v osobním nebo firemním automobilu.V předchozí části recenze jsme se podrobně věnovali obsahu balení a podívali jsme se i na technické parametry přístroje. Dnes provedeme instalaci do automobilu a vyzkoušíme PND Dynavix Theta v praxi. Nezapomeneme ani otestovat podporu TMC-RDC, kterou nabízí jak Dynavix 7, tak samotná Theta... Oživení přístroje Námi testovaný přístroj, jako ostatně většina zařízení, vyžaduje prvotní dobití baterie nebo připojení napájecího adaptéru. Po připojení adaptéru a stisknutí hlavního spínače se nejprve displej rozzáří zeleně a hned po té nabídne odsouhlasení licenčních podmínek... Tento modul není součástí balení a je nutno si jej zakoupit zvlášť. Modul, který jsme měli k dispozici byl typu GNS TrafficBox FM9 RDS/TMC USB2USB. Jde tedy o stejný modul, jaký jsme testovali s Dynavix Cube Alpha (tady a zde). Na obrázku vidíte kompletní sestavu, kterou si odnášíme do automobilu. Obsahuje Dynavix Theta s držákem, DC adaptér a zmíněný TMC-RDS modul s nezbytnou anténou... Jako obvykle, nejprve připevníme držák na vybrané místo a optimalizujeme polohu displeje, tak aby řidič měl okamžitý přehled a aby mu přístroj nepřekážel v pohledu na vozovku... Dynavix Theta obsahuje navigační systém Dynavix 7, jehož podrobný popis včetně kompletní sady screenshotů si můžete prohlédnout v naší předchozí recenzi. V případě PND se totiž budeme muset spokojit pouze s omezeným počtem fotografií displeje. Po ukončení instalace sady Dynavix Theta můžeme konečně spustit navigaci... S Dynavix Theta jsme podle našich záznamů projeli 1248 km po silnicích v severomoravském a jihomoravském kraji a absolvovali jsme i krátký výlet do sousedního Polska, přesněji do polského města Cieszyn. Navigace pracovala bezproblémově a byli jsme spokojeni jak se samotným systémem Dynavix 7 Holiday, tak s přístrojem Dynavix Theta. U toho oceňujeme hlavně brilantní displej s velkou plochou a jemným rozlišením. Ovládání prstem, pro které je Theta určena, je pohodlné, i když některá drobnější softwarová tlačítka, resp. volby mohou vyžadovat větší pozornost a trochu zvyku. Například volby na hlavní navigační obrazovce by si jistě zasloužily větší plochy. To se samozřejmě netýká tlačítek v "Menu Volby" ani tlačítek v "Menu Navigace", která nabízejí luxusní velikost a plně využívají velkorysý displej. Spokojeni jsme byli i s hlasovou navigací včetně hlasitosti a kvality zvuku nebo s kvalitou mapových podkladů. Jediné, co nás mrzelo, ale nesouvisí to přímo s navigací Dynavix 7 je stále nedostatečná podpora TCM-RDS u nás. Za dobu, která uplynula od našeho testu Dynavix Cube Alpha (srpen 2006) se situace vůbec nezměnila nebo jsme prostě nějaké změny nepoznali. Tomu, že v celé Ostravě a blízkém okolí není žádný dopravní problém, uzavřená ulice nebo alespoň zúžený jízdní pruh nemůže věřit snad ani ten největší optimista. Ale ani zprávy z Prahy na to nebyly o mnoho lépe. Instituce, které by toto měly mít na starost, zřejmě stále spokojeně spí. Pokud bychom tedy měli celý systém stručně charakterizovat na základě naších zkušeností, tak můžeme potvrdit, že Dynavix Theta je spolehlivá navigace s nejnovějšími mapovými podklady, která uspokojí řidiče s vyššími požadavky na pohodlí a na lepší zobrazení detailů. Těm náročnějším nabídne i TCM-RDS funkční na našem území. Za zapůjčení přístroje děkujeme společnosti Telematix, na jejíž stránkách si můžete přístroj Dynavix Theta zakoupit. Námi testovaná varianta Holiday je zde k dostání za příznivou cenu 7.500 Kč (včetně DPH), resp. 6302,52 Kč + DPH. První díl recenze, kde si můžete prohlédnout obsah balení a jednotlivé komponenty, naleznete zde. Sponzorované odkazy: Copyright © Palmserver.cz Všechna práva vyhrazena.
Publikováno: 07.06, 2007 Autor: Josef Tkáč Téma: Recenze GPS - software i hardware
|
Související odkazy· Další články od autora Josef Tkáč Nejčtenější článek na téma Recenze GPS - software i hardware: HP iPAQ 316 Travel Companion - I. díl recenze Hodnocení článkuÚčastníků: 0 Možnosti |
"Dynavix Theta - II. díl recenze" | Přihlásit/Registrovat | 4 komentářů | Vyhledávání v diskusi |
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah. |
Re: Dynavix Theta - II. díl recenze (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Čtvrtek, 07.06. 2007 - 07:24:13 |
Marná sláva, velký displej je silný argument. Jsem zvědav jak se prosadí třeba HTC Athena a jestli to bude stejný trhák jako iPAQ hx4700. Navigovat se sice dá i na smartpounu, ale pak je to úplně o něčem jiném. Pochopil to i Garmin a další, kteří dnes nabízejí širokoúhlé displeje. |
umístění na čelním skle (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Sobota, 09.06. 2007 - 00:16:29 |
chtěl bych se zeptat, je daný přístroj schválen pro provoz na pozemních komunikacích a jak vzorové umístění v recenzi odpovídá platné zákonné úpravě? |
Re: umístění na čelním skle (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Sobota, 09.06. 2007 - 06:49:35 | |
Droid: Proč by neodpovídalo? Zákon přeci hovoří jasně, "nesmí překážet ve výhledu". Takže umístění může být jakékoli. Nám se nedávno policicajt taky snažil dělat problémy, ale kolega ho přesvědčil, že při své výšce se mu ta přísavka kryje s horní hranou obrysu vozidla, takže neovlivňuje výhled. Policista to nakonec uznal. To nastavení je individuální, nejhůř na tom jsou malí lidé a ženy, kteří sedí nízko. Pro ty bych doporučoval místo přísavky montáž na palubku. Sám to mám kvůli ženě taky tak. |
Re: umístění na čelním skle (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Neděle, 10.06. 2007 - 23:10:05 | |
no, podíval jsem se ještě jednou na předmětné fotografie a usoudil jsem, že, aby se přísavka nekryla s horní hranou obrysu vozidla, muselo by se jednat o cca 3 metrového habána. A o druhé části problému v duchu daného zákona, tj. zda je dané zařízení schváleno pro provoz jsem se nedozvěděl nic. Zřejmě není stejně jako valná většina ostatních. Jinak se omlouvám, bylo to z mé strany lehké šťouchnutí, které však nebylo myšleno zle. Sám jezdím, a hodně, na neschválených zařízeních, nevadí mě to a problémy jsem zatím neměl. |